Mezi účastníky prestižního klání, které je součastí mistrovství světa cestovních vozů FIA WTCC, nebude chybět MICHAL MATĚJOVSKÝ z česko–španělského týmu SUNRED-BRT. Královéhradecký závodník bude, stejně jako loni, jediným českým zástupcem v tomto pohárovém seriálu. Cenou pro vítěze každého závodního víkendu je start se Seatem Leon 2.0 TFSI v následujícím podniku mistrovství světa cestovních vozů.

Do Valencie se Matějovský vydal s obytným karavanem již v úterý. „Chci, aby koncentrace na páteční volné tréninky, sobotní kvalifikaci i oba závody byla maximální a nebyla ovlivněna cestou. Velmi rád bych už v prvním závodě získal vítězství, které by mi zajistilo start v příštím podniku MS cestovních automobilů v Brně. Vím, že to bude velmi těžké, ale jsem prot o rozhodnut udělat vše,“ řekl před odjezdem do Španělska 23letý závodník.

Pociťujete s blížícím se startem nervozitu?
Ne. Jsem v klidu a pohodě. Cítím se dobře a věřím si.

K optimismu vás opravňují výsledky posledních testů. Ve Valencii jste zajížděl nejrychlejší časy…
Vše zatím vychází na jedničku. Oproti loňsku mám lepší auto. Ve Valencii jsem zajížděl nejrychleji všechny sektory, nájezdy do začátek i výjezdy byly ideální. Sklidil jsem chválu od vedení týmu.

Původně jste „na rozjezd“ plánovali účast v některém národním poháru, ale nakonec jste zvolili testovací jízdy. Proč?
Tato varianta padla z jednoduchého důvodu. Nechtěli jsme riskovat. Při případné havárii by hrozilo, že bychom zničené auto nestačili do premiérového podniku Seat Leon Eurocupu opravit. Takhle jsme v klidu mohli vyzkoušet trať i techniku. Měli jsme sice problémy s chladičem na turbu, ale během volných tréninků by se vše mělo vyřešit.

V čem bude z vašeho pohledu druhý ročník seriálu jiný než ten premiérový?
Už se na nic nemůžu vymlouvat. Znám dokonale tým i auto. Musím jít tvrdě za body a výsledky. Z toho vyplývá jediné: nedělat fatální chyby a dojíždět do cíle. To bude rozhodující.

A konkrétní cíle?
Chci se pohybovat mezi nejlepší pěticí. Hlavní cílem je účast v závodě mistrovství světa cestovních vozů. To předpokládá vyhrát alespoň jeden ze šesti podniků Seat Leon Eurocupu.

Na startu bude třicítka závodníků. Kde hledat největší konkurenty?
Startovní pole se podstatně změnilo. Kvalitních jezdců je celá řada. Moudřejší budu po prvních závodech.

Letos váš čeká šest závodů. Stejně jako loni pojedete ve Valencii, Brands Hatch a Oscherslebenu. Trojici okruhů Pau, Estoril a Monzu nahradí Brno, Porto a Imola. Co říkáte těmto změnám?
Vítám je. Člověk pozná další okruhy a získá zkušenosti. V případě Pau a Porta nedošlo k výrazné změně. Jedná se o městské, hodně ostré tratě. Okruh v Portu jsem si vyzkoušel na simulátoru a bude to tam hodně zajímavé.

Jistě nezapřete, že se nejvíce těšíte do Brna a Oscherslebenu. Oba okruhy dokonale znáte. Navíc v Německu jste loni vystoupil na bronzový stupínek…
Přesně tak. Do Brna se moc těším. Pro mne to je nejdůležitější závod sezony, při kterém se představím českým fanouškům. V Oscherslebenu se rovněž cítím jako doma.

Vaší prioritou je Seat Leon Eurocup, ale jste rovněž testovacím jezdem K plus K motorsportu, startujícím v šampionátu FIA GT.
Mám za sebou první testy s vozem Saleen S7R na německém okruhu Lausitzring. Byla to krátká, ale užitečná zkušenost. Nyní se hlavně soustředím na Seat Leon Eurocup. Prostor k dalšímu testování se nabízí v srpnu, kdy bude delší pauza mezi závody.