Samotné přihlašování probíhalo elektronicky a leckomu by mohlo připomínat krmení dravé zvěře… A to nejen metaforicky. Spousta lidí si častokrát daný projekt zvolila se slovy: „Prej tu má bejt jídlo."

Pověstné ochutnávky sliboval projekt německý, francouzský i španělský. (Nejen) o jídle bylo i téma zeměpisné, k němuž se ještě vrátím později.

Někteří studenti obětovali jídlo i pár korun navíc při představě, že se na jeden den dostanou ze školy, a zajeli si až do Českého muzea hudby v hlavním městě. Profesorky chemie se rozhodly ve svém projektu učit o parfémech a jejich výrobě. Za zmínku stojí jistě i například výtvarná výchova (od kvint je na škole přístupná jen těm, kteří si namísto toho nevyberou výchovu hudební), jejíž program se kupodivu zaměřil na tvoření kytary pod dohledem mistra řezbáře.

Mezi oblíbené předměty patří podle všeho i základy společenských věd, neboť letos bylo na výběr rovnou ze dvou projektů onoho předmětu. Pod vedením Vlastimila Waice z České debatní společnosti jsme se učili umění debatovat, dozvěděli jsme se, jaký je rozdíl mezi debatou a diskuzí, jak má znít správný argument a v neposlední řadě jsme v debatní hře Verbattle obhajovali to, že je Homer Simpson vzorem ideálního muže. Ve druhém projektu se jednalo rovněž o argumentaci, ale z trochu jiného soudku. Pracovali jsme s představou, že v České republice byl zaveden zákon o zákazu nošení burek v českých školách.

Na workshopu Jak postavit drama v divadle Drak jsme si vyzkoušeli výrazové možnosti lidského těla, odhalili jsme tajemství jednoduchých jevištních triků a gagů a seznámili jsme se s Aristotelovou Poetikou a jejím vlivem na evropskou dramatiku.

Ani zdaleka se mi nepodařilo vyjmenovat všechny zajímavé projekty, ale to bylo nadlouho. A nyní slibovaný zeměpis.

Tématem zeměpisného projektu bylo Stop palmovému tuku a oleji. Během celého dne jsme se dozvěděli spoustu informací o palmě olejné, ostrově Borneo, z něhož se palmový olej vyváží ve velkém, i o životě tamních obyvatel. Vzápětí se naše skupinka rozdělila do dvou - jedna zůstala ve škole a vyráběla plakát, druhá se sebrala a pod dohledem jedné z profesorek šla vyděsit pár prodavačů do supermarketu tím, že zkoumala jednotlivé výrobky a zapisovala si, jestli v nich je nebo není palmový olej či tuk. Po těchto aktivitách jsme se přesunuli na základní školu Jana Pavla II., kde jsme z domácího listového těsta bez palmového oleje upekli slané tyčinky, štrúdl a pirožky.

Ke konci šesté vyučovací hodiny - kdy se většina projektů chýlila ke konci - jsme my, studenti, obohaceni novými poznatky a zážitky, mířili směrem ke školní jídelně. Tam jsme si vyměňovali nově nabyté znalosti a zážitky z jednotlivých projektů a přemýšleli jsme, na který projekt asi půjdeme zase za rok.

Michaela Fišrová, Pavlína Šmídová