VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za správné stravování se vám tělo odvděčí

Hradec Králové – V tomto článku je pozornost věnována výživě. Ta totiž až z osmdesáti procent rozhoduje o tom, zda vynaložené úsilí bude odměněno kýženým výsledkem.

14.2.2012
SDÍLEJ:

Je libo posilovnu nebo fitness klub? Zavítat lze také do areálu hradeckého koupaliště Flošna.Foto: Deník/ Jan Jelínek

Co je nám platné, když cvičíme čtyřikrát týdně hodinu a půl ve fitness centru, když se pak doma o to více najíme. Platí zde jednoduché pravidlo: výdej musí být větší než příjem.

Důležitá je skladba jídelníčku. Sestávat by se měl z následujícího poměru tří živin. Sacharidy by měly představovat 55 až 60 procent, bílkoviny deset až dvacet procent a tuky 25 až 30 procent z celkové přijaté energie.

Sestavení individuálního jídelníčku je poměrně složitá záležitost, se kterou je dobré se obrátit na odborníka. Specialisté z Fit4Fun Flošna vám jídelníček na míru rádi připraví, nebo poradí v otázkách zdravé výživy.

Zde jsou obecné zásady pro sestavení správného a vyváženého jídelníčku. Den začněte snídaní, která by měla být kombinací bílkovin a sacharidů. Posnídat můžete například plátek žitného chleba a dvě stě gramů bílého jogurtu s tříprocentním obsahem tuku, nebo sto gramů kuřecí šunky. Mezi jídla je vhodné zařadit svačiny. Dopoledne to může být ovoce, odpoledne spíše potravina složená z bílkovin, třeba nízkotučný kefír, cottage sýr či kuřecí šunka.

Oběd by měl zastupovat všechny tři živiny. Připravit si můžete maso s přílohou v podobě brambor, rýže, nebo celozrnných těstovin, které je nejlepší doplnit čerstvou zeleninou. Čím blíže je čas večeře k době spánku, tím méně by měla obsahovat sacharidů. Postačí nám zeleninový salát s mozzarelou či jogurtem, do kterého si můžeme přidat tuňáka ve vlastní šťávě nebo kuřecí maso.

Je dobré si alespoň orientačně spočítat energetickou hodnotu jídla za celý den. Nikdy bychom neměli přijmout méně než šest tisíc kilojoulů za den. Hubnuli bychom sice rychleji, ovšem o to více by se nám zpomaloval metabolismus. Pokud bychom se později vrátili k původní stravě, dostavil by se známý jojo efekt. Je nutné dbát na dostatečný příjem tekutin, nejlépe čisté neperlivé vody, a to minimálně litru a půl za den.

A rada na závěr? Snažte se hubnout spíše na centimetry než na kilogramy, tělo se vám odvděčí lepším zdravotním stavem.

Šárka Šramarová, certifikovaný poradce pro výživu a fitness trenér

14.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Malinský.

Co s Malinským? Čeká se na klubové šéfy

Tour d' Europe 2017 Ivana Burkerta na vysokém kole.
12

Ivan Burkert jede Evropou na „kostitřasu“ šířit dobrou věc

Nebezpečí pro Trubače: Tlak je jinde, varuje předchůdce

Hradec Králové - Jde do jiného světa, do pražské Slavie. Mladý hradecký fotbalista Daniel Trubač bude muset zvládnout velký skok.

Hasiči zasahovali v Novém Bydžově i Předměřicích

Hradecko - Profesionální hasiči z Nového Bydžova vyjeli v pondělí krátce po poledni ke střetu dvou automobilů na Revoluční tříde v Novém Bydžově. Po srážce byli oba řidiči převezeni do nemocnice a hasičcská jednotka uklidila vozovku.

Včelařská práce i anatomie. To vše zájemcům ukáží studenti veteriny

Hradec Králové - O anatomii včel, vytáčení medu i tajemstvích úlů se ve středu mohou dozvědět školy, školky i široká veřejnost na „Medobranní na veterině" pořádaném hradeckou Střední odbornou školou veterinární.

Qanto Cup zamířil do Frenštátu

Východní Čechy, Svitavy - Devatenáctého ročníku mezinárodního turnaje v malém fotbale Qanto Cup se ve Svitavách zúčastnilo celkem 85 mužstev. Sedm desítek jich hrálo v hlavním klání, patnáct bojovalo v turnaji veteránů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies