Aktuálně: 1000 mil v sedle kola pro starostu Grusmana skončilo projetím cíle  

Šonov - „Únava velká, radost ještě větší.“ Tak dnes před polednem okomentoval starosta Šonova Vladimír Grusman pocity v cíli závodu 1000 Miles Adventure. V 11.10 dorazil do Skalné na Chebsku, kam společně s dalšími 158 závodníky vyrazil 2. července v 15 hodin z nejvýchodněji položené slovenské obce Nová Sedlica. Trasu přes řeky, lesy a hory v délce 1619 kilometrů a celkové převýšení 40 kilometrů zvládl za 11 dnů 20 hodin a 10 minut. Cílem projel jako dvacátý čímž o 27 příček vylepšil svou loňskou pozici.

---------------------------------------------------------------------------

Na trasu v délce 1681 kilometrů se starosta nejdelší obce na Broumovsku vydal už podruhé. Zatímco v loňském roce měl premiéru na trase vedoucí z Hranice u Aše na východ Slovenska, kde byl cíl závodu na pomezí slovensko-ukrajinské hranice v Nové Sedlici, tak letos se jede v opačném směru – cíl je ve Skalné u Chebu.

„V tuhle chvíli jsem ve Šluknovském výběžku, v Rumburku, na nejsevernějším místě celé trati. Zatím mám v pedálech necelých 1300 kilometrů,“ prozradil cyklistický nadšenec s tím, že zajížďka do Rumburku byla poněkud mimo plán. „Kolegovi se porouchalo kolo, tak jsem ho nenechal ve štychu, a jel jsme s ním shánět opraváře. Jinak Rumburk jsme přímo na trase neměli, ale díky tomu můžu s vámi mluvit, protože mám signál a přečetl jsem si esemesku,“ směje se do telefonu starosta. „Mně se naštěstí zatím problémy vyhýbají – žádné defekty, panuje klid mír a kolo jede bez problémů. Jenom jsem měnil destičky, ale to je běžné opotřebení brzd,“ pochvaloval si odolnost svého kola.

Nemocnice Náchod
Šéf náchodské nemocnice končí. Odvolali ho

Když byl na trase sedmý den dorazil na domovské Broumovsko. Na žádné povzbuzení od blízkých ale nedošlo. „Doma jsem jim řekl, ať mě nechají v klidu projet, že o to budu dříve doma – a ono to prošlo,“ usmívá se šonovský starosta. „Projel jsem Broumovskem v podstatě inkognito.“

Na otázku, zda měl na strastiplné cestě někdy chuť s kolem praštit a zabalit to, bez předstírání přitakal: „No jéjej… Několikrát. Naposledy v pondělí, když jsem jel Krkonoše. Ty mě stály hodně sil. Věděl jsem, že budou těžký, ale že to bude takhle ostrý… Ale nakonec jsme je dali naráz a dokonce jsme stihli projet i Jizerské hory,“ zmínil, že spolu s kolegou Karlem Smékalem, se kterým jedou společně od druhého dne cesty, dali dvě pohoří najednou. „Vzájemně se podporujeme, chceme spolu dojet i do cíle.“
Ve startovním poli jsou oba cyklisté v první dvacítce. „Některý den ztratíme, třeba tím sháněním servisu, ale jiný den to doženeme. Umístění v první dvacítce považuji za krásné,“ usmívá se biker ze Šonova. Denně urazí kolem 160 kilometrů a za celý závod nastoupají 40 výškových kilometrů. „Je to v podstatě pět Everestů. Nejhorší byly Krkonoše – dávali jsme je čtyřikrát a tam ty metry skákaly. A byly drsný a těžký,“ znovu si připomněl úsek závodu, kde musel prokázat fyzickou výdrž, ale i morální sílu. „Snažím se držet zuby nehty, reálně vidím cíl tak někdy v pátek. Rád bych byl už dnes doma.“

Závod na 1000 mil

je otevřen pro bikery, běžce, chodce, koloběžkáře a všechny, kteří se pohybují vlastní silou. Stanoven je pouze start a cíl a trasa přírodou, kterou musí závodníci dodržet. Kdy a kde spí, kdy jedou, co jedí, je jen na nich. Cílená podpora je zakázána.