Do procesu však vstoupil spolek Děti Země, navíc muselo Ministerstvo dopravy, respektive Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), řešit několik majetkových sporů. Jedním z nich bylo vypořádání s katolickou církví, která se dlouho zdráhala vydat souhlas se stavbou na třech pozemcích ležících v místě budoucí autostrády, aby stavitel mohl získat důležité stavební povolení.

Podle mluvčího hradeckého biskupství Pavla Jakuba Sršně je však tato kauza již minulostí. „Biskupství v Hradci Králové vyšlo požadavkům ŘSD a Ministerstva dopravy vstříc a na třech historických církevních pozemcích v lokalitě Jaroměř, Semonice je možné zahájit výstavbu dálnice D11. Více k věci momentálně není co dodat,“ informoval mluvčí Sršeň.

Jeho slova potvrdil i mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold: „Církev podepsala dohodu o právu provést stavbu na pozemcích, u nichž vede spor se Státním pozemkovým úřadem. Ze strany resortu dopravy platí, že pokud pozemky budou přiřknuty církvi, stát pozemky s církví majetkově vypořádá.“

Kromě Dětí Země napadly stavební povolení na pokračujícím úseku D11 ještě majitelky dvou pozemků. Ty vyčítají státu, že s nimi ohledně výstavby nikdo nejednal. To ale Ministerstvo dopravy odmítá a tvrdí, že s majitelkami má podepsané smlouvy na odkup pozemků.

Podle mluvčího Ministerstva dopravy Tomáše Neřolda má stát již všechny potřebné pozemky. „Z hlediska získání pozemků pro vydání stavebního povolení již jsou všechny pozemky v úseku Hradec Králové – Smiřice vyřešeny,“ uvedl Tomáš Neřold.

Podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla zbývá na trase vyvlastnit pouze jeden pozemek: „Vyvlastnění však neznamená někomu něco sebrat. Vyvlastnit znamená odkoupit bez souhlasu majitele,“ uvedl Jan Rýdl.

K výstavbě navazujícího úseku D11 se vyjádřil i královéhradecký hejtman Jiří Štěpán: „Další kroky nás čekají, mluvím o úsecích směrem na Smiřice, Jaroměř a postupně je nezbytné, abychom v dohledné době mohli dojet po dálnici D11 až na polské hranice. Jen kompletní D11 se stane jednou z páteřních tras napříč Evropou. Dálnice je pro náš region velmi důležitá. Přispěje k našemu dalšímu rozvoji, zjednoduší cestování a předně se uleví městům a obcím, které jsou zatíženy těžkou kamionovou dopravou.“