VYBERTE SI REGION

Dostanou automobily na třídě ČSA stopku?

Hradec Králové - Hradec oprášil vizi zklidnit dopravu v centru. Motoristům by se mohla uzavřít třída ČSA.

8.3.2016 1
SDÍLEJ:

Adalbertinum, budova z roku 1897 na tídě ČSA v Hradci Králové, dílo architekta Františka Hellmanna.Foto: Deník/ Ondřej Littera

Auta troubí, cestující v MHD přešlapují u výstupních dveří a chodci hledají každou skulinku mezi dopravními prostředky. Tak to ve špičkách vypadá na jednom z dopravních uzlů hradeckého vnitřního okruhu - u Adalbertina na třídě ČSA.

Víc řekne studie

To by se však do budoucna mohlo změnit. Hradecká radnice oprašuje plány vytvořit ve městě další pěší zónu, respektive, slovy radnice, dát prostoru U Grandu zklidněný městský charakter. Pokud plán magistrátu posvětí připravovaná studie, měla by v úseku mezi křížením Mostecké ulice s třídou ČSA a křižovatkou Divišova vzniknout zóna s výrazně lepšími podmínkami pro nemotorovou a hromadnou dopravu. „Celý tento úsek by mohl v budoucnu více sloužit chodcům, cyklistům a vozidlům městské hromadné dopravy," osvětlil plány radnice hlavní architekt města Petr Brůna s tím, že v současné době nechává město zpracovávat studii 
řešení tohoto veřejného prostoru.

„Existuje tu reálná možnost, že by město na tento projekt mohlo získat dotační tituly. Je nutné však zdůraznit, že se zatím jedná pouze o ideu. Moudřejší budeme až ve chvíli, kdy budeme znát přesné číselné výstupy, které nám ukáží, co by tento zásah znamenal pro dopravu v nejbližším okolí," uvedl Petr Brůna a dodal, že  v případě, že by studie, jejíž výsledky by měly být známy ještě v letošním roce, městský záměr potvrdila, jednalo by se o podstatný zásah do dopravního systému. „Měnit systém dopravy můžete teprve ve chvíli, kdy přesně víte, co vám daná opatření způsobí," uvedl hlavní architekt.

Zklidnění dopravy

Podle Petra Brůny by v případě, že by se na části Třídy ČSA omezily podmínky pro motoristy, tak,  spolu se zklidněním dopravy v centru města, by se mohla zvýšit i atraktivita MHD.

„V podstatě by se jednalo o podobný systém, který již nyní funguje na ulici S. K. Neumanna, kde vozovka slouží primárně vozům městské hromadné dopravy a cyklistům. I zde si lidé na toto opatření zvykli," dodal architekt.

Možnost vytvoření nové „pěší zóny", podobné té, která se loni otevřela v sousedních Pardubicích na třídě Míru, připustil i náměstek hradeckého primátora Jindřich Vedlich.

„Je to jedna z variant. Tento úsek je jedním z klíčových prvků hradecké MHD. Studie by měla navázat na chystanou rekonstrukci Velkého náměstí. Případné rozšíření zklidněné zóny u historického centra města by také souviselo s vybudováním chytrých zastávek," dodal náměstek s tím, že chytré zastávky by v budoucnu měly nabídnout řadu doplňkových funkcí. Od přesných odjezdů jednotlivých linek, aktuálních změn v městské dopravě či dalších služeb cestujícím, až po dotykové informační panely, které by nabídly například informace o kultuře ve městě či nabídly turistické zajímavosti.

Autor: Petr Vaňous

8.3.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Calendarium Regina bez rychlých aut

Hradec Králové - Hradečtí zastupitelé na svém posledním zasedání rozhodli.

Někdo nad zavedením EET pláče, jiný to využívá ve svůj prospěch

Východní Čechy, Náchodsko - Jeden se rozhodl hospodu zavřít, druhý využil EET pro nalákání nových zákazníků.

Otázka na víkend: Co si myslíte o EET, zavírání hospod a zvyšování cen?

Hradec Králové - Víkendová porota Deníku: Vybrané osobnosti z regionu pravidelně každý týden sdělují na stránkách Deníku své názory k aktuálním tématům. Nejinak tomu bylo i tentokrát.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies