Přesto nad silnicí stále najdete trolejové vedení. Změna se ale nechystá. Vedení by totiž mohlo v budoucnu chybět například při opravách silnice z druhé strany městského okruhu. „Vedeme trasu jako manipulační," dodal Kulich.

Situace se nezmění

„Dráty" naopak chybí na trolejbusové trase na Novém Hradci Králové. Tam totiž vedení na Svatováclavském náměstí končí. Trolejbus zde na zastávce automaticky stáhne sběrače a přepne na pomocný dieselový agregát. Díky němu pak dojede dvě zastávky do Kluků a zpět na náměstí, kde se připojí zpět do sítě.

„Podobně se situace řeší namísto nákladného prodlužování tras všude ve světě. Agregát pomůže také ve vozovnách. Na Novém Hradci se uvažovalo o protažení trasy, ale nedovolila nám to ekonomika. Nejde jen o samotné trolejové vedení. K tomu potřebujete natáhnout kabelové vedení, takže bychom museli rozkopat chodníky, kde už teď je spousta sítí. Bylo by to tedy velmi drahé," poukázal na problém ředitel.

Podle něj je jediným nedostatkem, že agregáty využívají naftu a provoz tak není čistý. V nových trolejbusech jsou ale výrobci už schopni zabudovat bateriové pohony, takže provoz může být čistě elektrický.

Po roce vyjednávání by podobné trolejbusy jako na Novém Hradci Králové mohly jezdit také v Malšovicích a nahradit tak některé autobusové linky „sedmičky", které zajíždějí do Čelakovského ulice.