„Pokud by k této třetí etapě nedošlo teď, museli by se k ní stavbaři vrátit na jaře příštího roku," upozorňuje mluvčí města Magdaléna Vlčková.

Právě úseku pod bývalým pivovarem vládnou stavbaři nejdéle, silnice je tam totiž podle Vlčkové v nejhorším stavu: „Zmíněný úsek je jedním z nejpoškozenějších a pro projíždějící vozidla představuje kvůli terénním nerovnostem velké riziko," varuje.

Nové obruby 
i přechody

Řidiči si tak budou muset ještě chvíli počkat, konec oprav je od začátku rekonstrukce naplánován na konec letošního roku. Zmařit plány by stavbařům mohlo jen špatné počasí.

Co se na frekventované části třídy ČSA naproti zimnímu stadionu po novém roce změní? Město Hradečanům slibuje spousty novinek: „Kromě kvalitního povrchu silnice se v celém rekonstruovaném úseku objeví postupně nové bezbariérové přechody včetně osvětlení, dojde i na výměnu obrub v celém podélném profilu," doplnila Vlčková.

Jednu ulici zaslepí, nábřežím projedete

V souvislosti s končícími opravami nastala pro řidiče ještě jedna změna: „V prostoru křižovatky pod bývalým pivovarem u Jiráskových sadů, došlo k zaslepení Rokycanovy ulice, kterou někteří řidiči do této chvíle používali. Eliščino nábřeží zůstává průjezdné, ale kvůli zaslepení Rokycanovy ulice je doprava směrována Chmelovou ulicí zpět na již průjezdnou část třídy ČSA a zpět k Mostecké," vysvětlila Vlčková.

Nejprve řádili vodohospodáři

Část třídy ČSA se motoristům uzavřela letos začátkem letních prázdnin. Nejprve tam pracovali vodohospodáři, kteří si vzali do parády tamní vodovody a kanalizace. Kvůli složitým opravám byla dokonce několik měsíců uzavřena i nefrekventovanější zastávka MHD ve městě – Adalbertinum. „Jsem rád, že už pustili aspoň Mosteckou ulici, dá se to líp objet přes most, než objíždět celý kus okolo Adalu," hodnotí mladík Adam Koukal.

Michaela Zumrová