Krize naučila podnikatele, že si tu mohou vytvářet reklamu zadarmo a přitahovat tak více zákazníků. Facebook je nyní doslova tahounem proměn ve struktuře shánění zakázek. Podle některých společností je Facebook dokonce tím pravým komunikačním kanálem, který potřebovaly.

„Stránku agentury jsme na sociální síti Facebook založili loni v říjnu, ale opravdu starat jsme se o ni začali v posledních dvou měsících. A dneska už můžu říct, že díky této propagaci jsme od začátku roku získali už čtyři velké zakázky,“ uvedl Tomáš Zdechovský, ředitel hradecké agentury Commservis.com, která se zabývá komunikací a public relations.

Podle něho se zájem o stránku zvyšuje den ode dne. Také další firmy vycítily příležitost sociální sítě, kde se mohou propagovat zdarma. Z tuzemských operátorů se těší velkému zájmu stránka Vodafone. Tuto stránku podporuje skoro deset tisíc fanoušků, kteří nejen zjišťují nové informace o firmě, ale také mohou reagovat svými příspěvky nebo fotografiemi. Společnostem se tak dostává zpětné vazby.

Přes Facebook mohou některé firmy rovnou řešit své pracovní záležitosti. Přes šest tisíc fanoušků má například i maloobchod s počítači a elektronikou Alza.cz. Firtma může on-line komunikovat se zákazníky a dokonce vyhlašuje soutěže či bonusové programy. Všichni, kteří tuto webovou stránku podporují, okamžitě vědí, co jim firma nabízí.