Zvláštností těchto vrtulníků do 450 kilogramů je, že létají na stejné palivo jako jezdí automobily. Šestašedesáti litrové nádrže jsou uzpůsobeny tak, že se dají snadno vyjmout, aniž by bylo potřeba nářadí. „Stačí přistát nedaleko čerpací stanice, vzít nádrže, natankovat, zase je vrátit a můžete letět dál," dodává Ivo Brumar.

Vrtulník vydrží ve vzduchu tři hodiny a vyvine maximální rychlost 205 kilometrů za hodinu. Levná záležitost to ale není. Jeho cena se pohybuje mezi 130 – 150 tisíci Euro.

Na výstavě předváděl své modely také Tomáš Mráz. Univerzální nosič, který má celkovou hmotnost jeden a půl kilogramu, může nést až šest set gramů zátěže.  V modelu, který má šest vrtulí, je GPS přijímač díky kterému může zůstat ve vzduchu s přesností půl metru.

A jak přístroj funguje? „Stáhnete mapu a nakreslíte trajektorii, která vás napadne s omezením do dvě stě padesáti metrů. Model podle toho poletí. Můžete nadefinovat, co má dělat, jestli se má někde zastavit nebo otáčet," vysvětluje Tomáš Mráz, který modely přímo vyrábí.

A k čemu se taková „hračka" za osmdesát tisíc korun  využívá? Můžete s ní fotografovat ze vzduchu či vyhledávat osoby v terénu. „Objednávka byla i na měření radioaktivity na zemském povrchu či kontrolu orlích hnízd, jestli jsou uvnitř vajíčka," vzpomíná Tomáš Mráz.