Nejvíce lákaly k prohlídce záchranářské vrtulníky - kabina pilota, i prostory pro převoz pacientů a jejich vybavení. K dispozici byl také unikátní otočný trenažér - simulátor nárazu, a několik sanitních vozů, které si návštěvníci mohli prohlédnout zevnitř i zvenčí. Velký zájem byl také o nácvik první pomoci.

Podle Dana Tučka, ředitele společnosti DSA, která provozuje leteckou záchrannou službu v Hradci Králové, mají letečtí záchranáři k dispozici tu nejmodernější techniku, která existuje. Hradecká LZS v nedávné době také rozšířila tým na šest pilotů, a má všechny předpoklady k tomu, aby mohla sloužit 24 hodin denně, a to s minimálním nárůstem nákladů. Bohužel to ale zatím kvůli překážkám ze strany Ministerstva zdravotnictví není možné. To by mělo v květnu předložit vládě návrh řešení, jak by měl vypadat provoz letecké záchranné služby po roce 2020. Tu by měl za tři roky převzít od soukromých společností stát.

Dan Tuček přesto doufá, že se to změní, a že vysoký standart služeb udrží LZS v Hradci Králové i po roce 2020. „Nám by úplně stačilo, kdyby nám přestali vytvářet nesmyslné překážky abychom mohli dělat to nejdůležitější - zachraňovat lidi," říká, a zároveň zve na letošní Helicopter Show, která se uskuteční 12. a 13. května na královéhradeckém letišti.