„V této chvíli je stavba jednodušší, protože odpadlo obchodní centrum. Dbali jsme na to, aby se během rekonstrukce nepřerušila možnost hrát na stadionu, což v předchozím případě možné nebylo," vysvětlil Vymetálek.

Nejprve by se musela upravit východní tribuna, aby odpovídala požadavkům Fotbalové asociace České republiky. V první etapě by se pak postavila západní tribuna, ve které by bylo veškeré zázemí, a parkoviště pro 430 vozů. Automobilům by tak musel ustoupit val, který je souběžně s Malšovickou ulicí.

V dalším pokračovaní by dělníci postavili severní a jižní tribuny za brankami.  Nakonec by šla k zemi východní tribuna a na jejím místě by vyrostla nová. Tím by se stadion dokola uzavřel.

„Je to návrh, jak by se rekonstrukce mohla dělat. Nikoliv, jak se bude provádět," zdůraznil několikrát primátor Zdeněk Fink.

Opozičním zastupitelům  se ale nelíbilo, že prezentaci plénum vzalo jen na vědomí. „A co dál? Pokud chceme stadion postavit v rozumném čase, měli bychom urychlit přípravné práce. Měli bychom si tedy říci, jestli to chceme takto řešit," pronesl zastupitel Lubomír Štěpán.

Podle primátora má město ale stále platnou smlouvu s firmou ECE, která měla stadion postavit společně s obchodním centrem. Rozvázat dokument měli zastupitelé na úterním jednání, ECE ale včas nedodalo podklady.

Lízátka, která nyní osvětlují stadion, by měla být zachována, tedy alespoň podle studie za půl milionu korun od Tomáše Vymetálka. Kapacita by měla být 10 tisíc lidí.

„V dnešní době se osvětlení hrací plochy řeší ze střech, což vede k menší spotřebě energie i lepšímu výsledku. Hradec Králové a lízátka jsou ale synonymem. Město je jimi známé. Zachovat půjdou, jen se budou muset opravit a posunout zhruba o dvaatřicet metrů blíže k trávníku. Jinak by hrozilo, že rohy hřiště budou temné," vysvětlil Vymetálek.

Před stadionem by podle jeho slov mohl vzniknout také přírodní amfiteátr pro tři tisíce lidí. Využívat by se mohl například při divadelním festivalu či různých koncertech. Ve hře je také propojení sousedního areálu Slavie lávkou přes Orlici.

Další výhoda, kterou přinese stavba bez obchodního centra, je zjednodušení dopravy. „Už teď  víme, že nebude třeba rozšiřovat křižovatky na Náhonu ani Úprkova a stavět sjezdy z Gočárova okruhu," prozradil architekt. Jediný nový sjezd bude potřeba z Malšovické ulice v místě dnešního dopravního hřiště. Silnice se zde bude muset rozšířit o odbočovací pruhy, aby v době konání zápasů nekolabovala doprava.

Celkové náklady na rekonstrukci by měly dosáhnout maximálně 390 milionů korun. „Po vysoutěžení by reálná cena měla být kolem 350 až 370 milionů," dodal Vymetálek.

Z dosud vydaných povolení k projektu s ECE by se podle studie dal zřejmě využít pouze demoliční výměr na nynější stadion. Hlavní tíha financování stadionu bude ležet na městě. Původně mělo město stadion hlavně financovat z prodeje pozemků pro nákupní centrum firmě ECE za 259 milionů korun. ECE se také zavázala, že dá fotbalovému klubu během deseti let 176 milionů korun a zaplatí asi 115 milionů za infrastrukturu, dopravní napojení a demolici starého stadionu.