Deset naložených náklaďáků se poté začalo štosovat na mostovku, aby předtím, než se na ni 7. května vpustí po dvou letech řidiči, odzkoušelo její konstrukci.

Než však na mostu zaparkoval první náklaďák, rozmístil zde tým pod vedením Petra Boušky z Kloknerova ústavu experimentálních a měřících metod několik čidel a elektrických měřidel. „Jedná se o klasickou zatěžkávací zkoušku, kdy měříme deformaci mostu a stlačení ložisek,“ uvedl Petr Bouška a dodal, že nový svinarský most při zkoušce „pokřtilo“ deset automobilů, každý o váze 22 tun.

„Je to asi šedesát návrhového zatížení mostu. Nikdy se na víc nezatěžuje. Tato zkouška však není jedinou, kterou most prochází. Například již v mostárně se kontrolují svary,“ dodal zátěžový expert, pro kterého bylo svinarské měření rozhodně menším adrenalinem, než který zažil v roce 1970 na pražském Nuselském mostě. „To jsem byl ještě elév, když se dělaly dvě zatěžkávací zkoušky. Při první z nich najelo na mostovku 66 tanků. Při druhé pak byla v tubusu souprava metra naložená cementem a na mostu nákladní auta naložená štěrkem a multikáry,“ zavzpomínal Petr Bouška a doplnil, že při této zátěžové zkoušce se Nuselský most „prohnul“ o pouhých 24 milimetrů.

Vít Jedlička, prezident Liberlandu.
„Žádná recese," říká prezident z Hradce