Přehlídka přinesla návštěvníkům atraktivní podívanou i poučení.

O to se zasloužily především ukázky rozdílnosti brzdných drah kamionů a osobních aut. „Někteří lidé si myslí, že kamion zastaví dřív než osobní auto, což je omyl, který se tady snažíme vyvrátit. Při rychlosti 80 kilometrů v hodině má kamion brzdnou dráhu delší zhruba o 20 až 40 metrů. Podle toho, jak je naložen. To je značný rozdíl, takže řidiči, kteří zkoušejí před kamionem myšku, nedělají dobře,“ řekl jeden z organizátorů přehlídky Vladimír Pohl.

Při letošním ročníku Truckfestu nechyběly žádné oblíbené počiny z předchozích let, tedy spanilá jízda ulicemi města, na letištní dráze pak sprint, jízda zručnosti. Nezapomenutelným zážitkem byla například večerní přehlídka nejosvětlenějších trucků.

Letošního Truckfestu se i přes hospodářskou krizi, která dopravu zasáhla citelně, zúčastnily čtyři stovky majitelů náklaďáků. Třináct se jich přijelo do Hradce Králové dokonce pochlubit americkými trucky s proslulými „čumáky“ vpředu. „To je rekord, tolik se jich běžně nikam nesjíždí,“ doplnil Vladimír Pohl.

Pořadatelé Truckfestu by v budoucnu rádi do Hradce opět přilákali trucky s tryskovým pohonem, které se tady před lety objevovaly. „V dnešní době jsou hlavní překážkou značné náklady. Účast takového auta se pohybuje kolem pěti šesti set tisíc korun,“ vysvětlil Vladimír Pohl. Legendárního nizozemského „Indiána“ s tryskovým truckem prý chtěli letos do Hradce pozvat, ale před měsícem o auto přišel. Někdo mu jeho truck zapálil.

Dodal, že prvořadým cílem je nyní zajistit, aby se na hradeckém letišti Truckfest konal i nadále. „Doufám, že se na letiště ještě dostaneme. Jsme tady v podstatě jedinou neleteckou akcí,“ řekl.