VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaky do polského příhraničí zatím nejedou

Východní Čechy - Železniční spojení českého a polského pohraničí mělo být od neděle obnoveno. Ale není. Královéhradecký kraj je tak jediný v České republice, který nemá se zahraničním sousedem železniční přechod s pravidelnou osobní dopravou.

17.12.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Aleš Vaníček

"Máme vše připraveno, ale nejedeme. Problém vznikl na polské straně. Jednáme, resp. společnost Viamont, aby vlaky vyjely na začátku roku. Moc šancí tomu ale nedávám,“ říká za společnost Oredo (Organizátor regionální dopravy) Pavel Matouš.

„Základním problémem je nedostatek peněz na polské straně. A to, že byla letní sezóna velmi úspěšná, bohužel nikoho nezajímá. Teoretická šance však ještě existuje. Zkoušeli jsme to i tak, že bychom coby Viamont jezdili sami. Jenom do Lubawky a bez Poláků. Ani to se však zatím nedaří. Ale nevzdáváme se. Uvidíme ještě, jak dopadne jednání s Královehéhra­deckým krajem,“ říká k současné situaci Jan Ivanko z dopravní společnosti Viamnot, střediska Svoboda nad Úpou.

Několikaměsíční změna, kdy vlaky v Královci odbočovaly na Žacléř, tedy nekončí. „Jízdní řád zůstává v platnosti tak, jak byl. Jsou tam jen několikaminutové odchylky u dojezdových časů do Trutnova,“ potvrdil Ivanko.

Přeshraniční linka 043 z Trutnova se v turistické sezóně osvědčila. „Nikdo takový úspěch nečekal. Ve vlaku jezdilo i přes 300 lidí, nejslabší obsazenost byla 68 pasažérů. To jsou velmi dobrá čísla. Průměrně to vycházelo přes 100 cestujících na soupravu,“ vypočítává Pavel Matouš.

Jednání s polskou stranou bývají v těchto věcech složitá. A to se potvrdilo i tentokrát. Přestože původní rokování o pokračování přeshraničního spojení vypadala nadějně. „První problém vznikl s jejich vlakem, který dopravu zajišťoval. Musel do opravy. Přestavěli jsme to tedy na českou řadu 810, což je náš klasický motorák. Souhlasili, ale že na to nedají ani korunu. Tak přišlo na řadu řešení s cestou pouze do Lubawky. S tím, že by Viamont ten kousek od hranic jel zadarmo. V tomto případě však Poláci požadují velmi vysokou částku za údržbu trati. Tím to vlastně úplně odepsali,“ dodává k situaci Matouš.

Pro nový jízdní řád bylo připraveno šest párů spojů. Tři v pracovní dny mezi Trutnovem a Lubawkou, tři víkendové, spojující okresní město s Jeleniou Górou. Ta je zajímavým a často navštěvovaným turistickým cílem.(aš)

17.12.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Terasy v Hradci Králové. Ilustrační fotografie.

Hradecké terasy se změní ve vinice

Ženská basketbalová liga: TJ Sokol ZVÚ Strojírny Hradec Králové - ZVVZ USK Praha.

'Lvice' kousaly, ale favorit je krok od obhajoby titulu

AKTUALIZOVÁNO

Další nula: Gólová i bodová

Hradec Králové /FOTO/ - Ani jeden gól na jaře, jen dva body z osmi zápasů. Hradecká šílená bilance na vlastním stadionu má další díl: prohru s Libercem.

Knihovna chystá milionový projekt na ochranu fondu

Hradec Králové - Nákladný projekt připravuje Studijní a vědecká knihovna v Hradci Králové, v jehož rámci chce zvýšit ochranu knižního fondu a zlepšit zálohování pomocí digitalizace. Předpokládaná částka se pohybuje okolo 15 milionů korun a z velké části by ji měla pokrýt podpora z evropských fondů.

Na konferenci KVS bylo zvoleno nové vedení

Hradec Králové - V zasedací místnosti TJ Slavia Hradec Králové se uskutečnila volební konference Krajského volejbalového svazu Královéhradecka.

Letecká záchranná služba uspořádala Den otevřených dveří

Hradec Králové /FOTO/ - Na heliportu Letecké záchranné služby v areálu Fakultní nemocnice v Hradci Králové se v neděli po celý den konal Den otevřených dveří. Jen během dopoledne ho navštívilo několik tisíc lidí.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies