Od půlky října se ale Zdeněk bude muset přizpůsobit jiným pravidlům. U Koruny  totiž kvůli stavbě Auparku nezaparkuje. To ale není jediný problém. Ten hlavní tkví v tom, na kolik to Zdeňka a desítky dalších řidičů, kteří tu denně parkují, vyjde peněz…

„Tohle parkoviště je široko daleko jediné, kde se nemusí platit," zlobí se paní Jana z Nového Hradce. „Městskou hromadnou dopravou cestovat nemůžu. Nenavazují mi spoje, navíc bych sem jela skoro hodinu. Zamyslel se vůbec někdo z vedení města nad tím, co teď budu dělat?" pokládá rozhořčeným tónem otázku Jana, která pracuje ve školství.

Kollárovka? Drahá

Stejně jako ostatní řidiči, kteří na bývalém autobusáku parkují, dostala za stěrač lístek, že může využít placené stání v Parkovacím domě Kollárova. Jenže to se jí nevyplatí. Za rok by tu nechala víc než 5 tisíc korun. „To je skoro polovina mé výplaty," krčí rameny Jana.

Vůz může nechat i v Parkovacím domě Katschnerka, což jí ale vyjde v podstatě na ty samé peníze.

Možné řešení nabízí Karel Košťál z Malšovic: „Parkovat budu u pošty v ulici Zamenhofova. Je to zdarma, ale je tam místo zhruba jen pro třicet nebo čtyřicet aut," říká Karel Košťál. Do práce naštěstí jezdí hodně brzy ráno, místo tak ještě najde. Brzy o ně ale bude boj.

Parkoviště U Koruny? Řidiči ho musí opustit do půlky října

Hradec Králové - Obchodní centrum Aupark se v Hradci plánuje už řadu let. Konečné rozhodnutí padlo teprve v minulých dnech. O tom, že si řidiči parkující U Koruny budou muset shánět nová stání, zatím spíše tuší. Žádné oficiální cedule se na místě neobjevily – jen lístky za stěrači s reklamou na Parkovací dům Kollárova. „Řidiči budou včas upozorněni, že mají parkoviště opustit," vyjádřila se developerská společnost HB Reavis, která projekt realizuje, na tiskové konferenci k Auparku.

Do poloviny října

Objekt bývalého autobusového nádraží, který v historii města nebyl nikdy zastavěn, by sem měl vyprázdnit v polovině října, kdy stavba oficiálně začíná demolicí staré celnice.

HB Reavis slibuje, že tu po dokončení obchodního centra  kromě parkoviště pro Aupark, vzniknou další místa, která nahradí současné parkoviště.

Přes tisíc míst

„Obchodní centrum poskytne zhruba 1 200 parkovacích míst, pro účely města bylo přímo v objektu schváleno 415 míst," uvedla mluvčí společnosti HB Reavis Magdaléna Drsová.

Aupark, který by měl být podle plánu dokončen na podzim 2016, nabídne podle slov mluvčí stání zdarma. Zda bude non–stop není zatím jisté.

Na kolik vás vyjde parkování v Hradci Králové? Třeba i na deset tisíc za rok…
Parkovací dům Katschnerka• Jednorázové denní parkování od 8 do 18 hodin stojí 40 korun. Roční parkování vás vyjde na 10 tisíc korun.
• Pokud nebydlíte v místě a nemůžete tak uplatnit kartu rezidenta – 2 400 korun za rok, vyjde vás nejvýhodněji elektronický parkovací lístek (EPL). Stojí dvě stě korun a stát tu můžete od pondělí do pátku  od 6 do 18 hodin. Za první hodinu dáte 10 korun, za druhou 3, každá další se účtuje za korunu. Mimo vyhrazený čas firmě ISP, která dům provozuje, zaplatíte pětikorunu za hodinu. Roční parkování s EPL? Zhruba od 5 do 7 tisíc.

Parkovací dům Kollárova• Parkovací dům nedaleko hlavního nádraží provozuje Správa nemovitostí Hradec Králové (SnHK). Nabízí zde 90 stání (zatím jsou využívána jen velmi sporadicky) a to pouze na dlouhodobý pronájem, minimálně na jeden měsíc.
• Za měsíc parkování menšího auta dáte 490 korun. Za rok to dělá rovných 5 880 korun. U většího auta vás tu roční stání vyjde na 8760 korun. Motorka přijde na 3 tisíce za rok.
• Pořídit si navíc musíte dálkový ovladač za tisícovku a čipový vstup  pro pěší, za který si SnHK účtuje sto korun.

Parkování „někde jinde"• Hradeckým řidičům se nabízí i další varianta  – parkovat někde jinde. V úvahu připadají ulice na Pražském Předměstí. Celodenní parkování zde stojí 40 korun, za rok to tedy dělá 10 tisíc korun.
• Parkovat se dá i zdarma. V lokalitě u nádraží je to v ulici Zamenhofova, kam se ale vejde jen kolem třiceti řidičů.
• Zaparkovat lze i v Atriu, kde je přes 200 parkovacích míst. Otevřeno je tu ale jen od 8 do 20 hodin. První hodina je tu zadarmo, za každou další zaplatíte pětikorunu. Roční součet při osmihodinovém stání? Přes 8 tisíc korun.