V úterý ji řešila rada krajské metropole. „Plán zimní údržby je schválen tak, jako v minulém roce. V zimě se budeme starat o 104 kilometry vozovek, které jsou místními komunikacemi, a více než 330 kilometrů chodníků a stezek," uvedla tisková mluvčí magistrátu Magdalena Vlčková.

Kromě vlastní techniky má podnik pro případ spadu velkého množství sněhu navíc smluvně zajištěny další stroje od partnerů na odklízení, nakládání a odvoz sněhu. Zásadní změna oproti předloňskému období je v udržování úseků městského okruhu a dalších ulic.

Technické služby budou zimní údržbu zajišťovat jen na místních komunikacích, nikoliv tedy na silnicích státu a kraje.

Poslední dvě zimní sezony byly, co se nákladů na údržbu v Hradci Králové týče, přívětivé. „Ta minulá si vyžádala zhruba 7,7 milionu korun. Obě sezony byly méně nákladné. Když je tomu naopak, mohou se výdaje vyšplhat až na dvojnásobek," prozradil Jiří Henzl, ředitel technických služeb.

Na nadcházející sezonu je nachystán podobný balík peněz. „Pokud by však došlo ke kalamitě, jsou připraveny další prostředky ve výši pěti milionů korun, které lze rychle použít," uvedl dále ředitel s tím, že zimní a letní údržba jsou spojené nádoby. Když je zima tuhá, ukusuje finance vyčleněné na léto. Plánovat se proto nedá striktně a vše je závislé na rozmarech počasí.

Technické služby budou v zimě uklízet sníh z městských chodníků a komunikací. Naopak krajské a státní silnice ji zajímat nebudou.

Správa a údržba silnic bude v Hradci udržovat silniční okruh, Rašínovu třídu a ulici Brněnskou od kruhového objezdu směrem ven z města. Dále pak ulice Antonína Dvořáka, Koutníkovu, Víta Nejedlého, Bratří Štefanů, Zborovskou, Kladskou, Petra Jilemnického, Buzuluckou, Pouchovskou, Akademika Bedrny od silničního okruhu po železniční podjezd a ulici Jana Černého.