Někteří ministerští úředníci se zřejmě velice nudí. Se zahájením  školního roku přišli s některými  novinkami, které údajně nejsou žádnými revolučními změnami. Však také proč? Když tři ze čtyř „novinek"  již ve školách běžně využívají.  O co jde?  Dozor během polední pauzy, na prvním stupni dopoledne  zvýšit počet hodin, aby mladší  žáci neměli odpolední vyučování. Zároveň mohou školy krátit některé přestávky a upravit rozvrh podle dojíždějících žáků, to záleží na škole.  Je také možnost  slovní klasifikace v prvním pololetí.

„V některých bodech se jedná skutečně  o paradoxy. Ještě v minulém školním roce k nám Česká školní inspekce chodila kontrolovat, jestli dětem přestávky nekrátíme, v nadcházejícím školním roce nám ministerstvo dává možnost je krátit," povzdychl si ředitel Základní školy Karla IV. v Novém Bydžově Ladislav Vlachý.  Jak dodal,  rozvrhy připraví tak, aby  se děti, které do Bydžova přijíždějí z jedenačtyřiceti obcí,  netoulaly kvůli  pozdějším spojům v ulicích města. „Řadu let máme navíc školní klub, kde dětem nic nehrozí. Ani slovní hodnocení pro nás není  novinkou, i když se spíš jedná o výjimky. Používáme je například  u dětí, které  chodí do psychologické poradny," vysvětluje  Ladislav Vlachý.

To nám ostatně potvrdil také  ředitel Základní školy Úprkova v Hradci Králové Petr Lehký. „Je to standard, děti jsou o přestávkách pod kontrolou. Nechceme, aby samotní žáci někde  pobíhali v ulicích. A zkrácené přestávky? Už dříve jsme kvůli mimohradeckým dojíždějícím dětem začínali s vyučováním v určitém předstihu v 7.55 hodin. Nyní to bude jednodušší,"  komentoval  Petr Lehký. Podle něho i slovní hodnocení pro ně není ničím novým. Také v „Úprkovce"  jde spíš o výjimky.

„Kratší přestávky? V pohodě, aspoň náš druhák nemusí nikde „chytat" autobus,"  řekla Jana  Nová z Hradecka.