Vylepšení oproti minulé verzi je na Kodiaqu opravdu hodně. Nyní pominu technické záležitosti a budu se věnovat jen těm, které jsou důležité pro praktický život:

1. Úpravy na vnějšku

Karosérie se prodloužila, z čehož samozřejmě profituje prostor pro cestující i zavazadla. Nově konstruktéři sáhli k použití vnějších zpětných zrcátek, které už nejsou přidělány v prostoru okének v předních dveřích, ale na nožičce na plechové části tohoto karosářského dílu.

Důvodem je zlepšení aerodynamiky. Díky tomu i díky dalším úpravám (zejména jde o tvar předního nárazníku a o průduchy upravující proudění vzduchu kolem kol) se koeficientem součinitele aerodynamického odporu dostal o čtyři body níže na Cx=0,28. A z toho také plyne snížení hodnot spotřeby a emisí CO2 až o 13 procent v jednotlivých motorizacích.

Funkce a účel nových ovládacích prvků vysvětluje designér interiérů Škody na tomto videu:

Zdroj: Youtube

2. Změna konceptu ovládání

Dalo se čekat, že z palubní desky a centrální konzole ubude tlačítek a jiných ovladačů. To se skutečně stalo. Celá středová konzole je už od takových věcí oproštěna. Hodně věcí se musí ovládat přes centrální displej. Mnoha lidem to úplně nevyhovuje, ale Škoda se alespoň snaží tyto úkoly ulehčit. Například tím, že třemi ovladači Smart Dials se dá třeba hlasitost a teplota klimatizace upravit opravdu snadno a rychle.

Také je dobře, že multimediální displej není natočen k řidiči, což je trend současné doby, a spolujezdec tak má demokraticky také možnost na něj vidět a případně něco naklikat. Pod ním je navíc na palubní desce dosti velká plocha na položení zápěstí. Zejména při jízdě na nerovné silnici je to k nezaplacení a zamezí ťuknutí prstem na něco úplně jiného než jste původně zamýšleli.

Kodiaq může mít pohon všech kol a má i dostatečnou světlou výšku na to, aby mohl vjet do terénu.
Šest věcí k zapamatování o nové Škodě Kodiaq: obří SUV jsme detailně prověřili

Automatická převodovka se nově ovládá pákou na volantu a stěrače jsou integrovány do ovladače směrových světel. Zvykli si na to lidé v Mercedesech, zvyknou si i ti jezdící ve Škodovkách. Stejně tak se tlačítko pro aktivaci parkovací brzdy přestěhovalo na palubní desku. Najdete ho vlevo od volantu.

2024 Škoda Kodiaq odhalena:

3. Vymoženosti moderního věku

Možnost nabíjet indukčně dva telefony položené ve středové přihrádce vedle sebe naráz jsem zatím při testování všech možných typů aut jinde nezaznamenal. Navíc se váš smartphone při tom nepřehřeje, protože je zespodu chlazený větráčkem.

Pro pohodu vás i vašich dětí je skutečně důležité, že příplatkové držáky tabletů na zadní stranu opěradel předních sedaček se dají instalovat velmi snadno.

Auto je stále připojené k internetu, což s sebou přináší nesčetně výhod. Například online aktualizaci navigačních map.

Hlasová asistentka Laura bude i díky integraci chatbota ChatGPT založeného na umělé inteligenci již brzy schopna zodpovídat dokonce i dotazy z oblasti všeobecných znalostí. Samozřejmě za vás také nastaví navigační cíl, ovládne klimatizaci i další funkce.

Novým modelem v rodině Škoda se stane Epiq
Městská elektrická Škoda bude mít jméno Epiq. I ona ohromí svým kufrem

Nová verze aplikace MyŠkoda pro chytré telefony pak bude umět zobrazit polohu vozu, spustit houkání a blikání, přenést jízdní data a exportovat do navigace naplánovanou trasu pro budoucí jízdu.

Ti, kteří si teprve nový Kodiaq objednali a čekají na jeho dodání, budou moci sledovat, jak moc už proces výroby pokročil. Zatím pro vlastníky u nás není určen věrnostní program. Díky němu například majitelé Kodiaqů ve Velké Británii, Irsku, Francii a Španělsku budou mít možnost po splnění určitých úkolů získat body a ty pak směnit za různé odměny.

A stejně tak v ČR zatím není spuštěna služba pro placení za tankování přímo z vozu Pay to Fuel nebo Pay to Park. Prý se ale dočkáme.


Nahrává se anketa ...

4. Zlepšení pohodlí

Například v menu klimatizace je teď nová položka, která kliknutím spustí naráz všechny instalované vyhřívací prvky. Tedy čelní okno, sedačky i volant. Dříve se muselo vše spouštět zvlášť.

Velkým krokem vpřed je možnost získání masážních sedaček. Mají v opěradle deset vzduchových vaků. Navíc mají tato sedadla certifikát od ortopedů, takže ani na cestě na dovolenou u moře vás nebudou záda bolet. A kromě vyhřívání umí i odvětrávat.

Alfa Romeo Milano,
Alfa Romeo Milano zaujme emotivnějším vzhledem, elegancí a italskou vášní

Pokud si vyhřívání a ventilování pustíte současně, pak můžete do auta nastoupit v košili se zpocenými zády a v cíli vystoupíte zase usušení. Díky namontovaným až čtrnácti reproduktorům bude teď také v autě za příplatek zajištěn lepší poslech přehrávané hudby. Ale i standardní audio má již osm reproduktorů.

Dobrou zprávu mám pro ty, kterým nevyhovuje tovární nastavení opěrek hlavy. Konečně je tu možnost jejich nejen výškového, ale i podélného posunu.

5. Ještě praktičtější

Vlastně úplnou novinku si Škoda v oblasti prvků simply clever pro Kodiaq nepřipravila. Ale líbilo se mi třeba použití plastových prvků pro ochranu dveří při parkování, dále vyjímatelná středová konzole i v oblasti prostoru pro zadní cestující nebo také změna materiálu na úhelnících, které mají dole suchý zip a slouží k uchycení nákladu ke kobercové podlaze kufru. Nyní jsou z hliníku a navíc lépe po ruce na bocích zavazadlového prostoru. Jeho prostor navíc kromě světel uvnitř ozařují také LED světla na vnitřní části víka.

Nový Opel Frontera.
Opel vrací Fronteru! Nové SUV sdílí základ s vozem od jiné automobilky

Ten, kdo si neví rady s uložením roletky pod dno, případně s manipulací s jinými vychytávkami, může využít návodné video po načtení QR kódu. A ještě jeden detail - do výbavy se dostal i kvádřík, což je sprej a zároveň utěrka v jednom. Díky němu si tak můžete očistit od mastných prstů zapatlaný dotykový displej.