Výhody malého skútru v posledních letech objevuje stále více řidičů. Narozdíl od auta v sedle skútru obratně prokličkujete městskou tlačenicí a kromě času výrazně ušetříte i za palivo a servis. Připravili jsme pro vás nejzajímavější novinky tohoto roku.

Yamaha RayZR 125

Úplnou novinkou mezi malými skútry je model RayZR od Yamahy. Už na papíře ohromuje čísly - v první řadě cenou, která byla stanovena na pouhých 54 990 korun. Dále je to mimořádně nízká hmotnost - jen 99 kilogramů -, bude tedy lákat začínající jezdce, pro něž je váha jedním ze zásadních parametrů. Zároveň skútr nabídne sedlo pro dva a velkorysý podsedlový odkládací prostor, kam by se měla vejít integrální helma. Chybět nebude ani digitální přístrojovka a LED světlomet.

Fotogalerie: Yamaha RayZR

Vzduchem chlazený jednoválec 125 cm slibuje snadnou údržbu, při rozjezdech má motoru pomáhat elektrická asistence v podobě startér-generátoru. Jinak je technika velmi jednoduchá - vzadu se nachází jen bubnová brzda a ABS byste zde hledali marně, vzhledem k výkonu 6 kW a městskému určení stroje však nejspíš nepocítíte žádný nedostatek a sdružený brzdový systém se postará o bezpečné zastavení. Se svou cenou, lehkostí a minimální spotřebou (dle výrobce kolem 1,8 litru) se Yamaha RayZR jistě stane nadšenou volbou jezdců, kteří hledají své první jednostopé vozidlo.

Voge SR1 125i GT

Další novinkou s příznivým poměrem cena-výkon je stopětadvacítka čínského výrobce Voge. Cílí zejména na mladé jezdce, což dokládá například efektní barevný displej s úhlopříčkou 7 palců nebo vestavěná palubní kamera, umožňující kvalitní záznam jízdy na SD kartu.

Fotogalerie: Voge SR1 125

Příjemnou funkcí je taky bezklíčové startování, pro které stačí mít klíček v kapse nebo v batohu. Úložná schránka pod sedlem má objem 29 litrů, k výbavě patří boční i středový stojánek, přihrádka s USB přípojkou a LED světlo.

Motor poskytne výkon 8,5 kW a točivý moment 11 Nm, při brzdění pomůže nezávislé dvoukanálové ABS. S cenovkou 69 900 Kč jde o nabídku, která rozhodně stojí za prozkoumání.

Vespa Primavera 125

Pro letošní rok dostal nejpopulárnější skútr od Vespy drobný facelift. Na první pohled si ho možná nevšimnete, na druhý však uvidíte lehké změny na řidítkách a vnitřním panelu u nohou, nový design kol a hlavně přístrojovou desku, která kombinuje analogové zobrazení rychlosti s LCD displejem.

Fotogalerie: Vespa Primavera Tech

Nová verze Primavera Tech bude vybavena bezklíčovým zapalováním, barevným displejem a konektivitou prostřednictvím aplikace Vespa MIA, což jsou parametry, které dosud náležely jen vyššímu modelu GTS. Všechny faceliftované Vespy mají LED osvětlení a těšit se můžete taky na nové barvy.

K Primaveře není třeba nic dalšího dodávat - mezi stopětadvacítkami těžko seženete skútr s větší porcí stylu, který zároveň perfektně funguje jako prostředek denní přepravy. Miliony nadšených fanoušků po celém světě hovoří za všechno.

Aprilia SR-GT 125 Replica

Novinku se závodním designem ve stylu MotoGP představila Aprilia již na podzim, teď je ale konečně dostupná u dealerů. Replica vychází z povedené verze Sport, kterou lze jako stopětadvacítku řídit i s oprávněním skupiny B, k jejím originálním, ostře řezaným tvarům navíc přidává červenofialovou grafiku na matném černém laku. Design si bere za vzor motocykl Aprilia RS-GP, jeden z prototypů na startu MotoGP, který v roce 2023 sedlali závodníci Aleix Espargaró a Maverick Viñales.

Fotogalerie: Aprilia SR-GT Replica

Aprilia SR-GT ale nenadchne jen designem - jízdně je to výjimečný skútr, který dokáže odvézt i pobavit. S dobrým odpružením a vyšší světlou výškou si navíc poradí i s nekvalitním asfaltem či polní cestou.

Doporučená maloobchodní cena je 125 900 Kč.

BMW CE 02

Novinku mnichovské značky budete mít možná potíž zařadit do zavedené škatulky. Designem totiž připomíná křížence mezi skútrem a motorkou, pro nějž zástupci BMW vymysleli zvláštní kategorii „eParkourer“.

Fotogalerie: BMW CE02

Písmenko na začátku značí elektrický pohon, jedná se tedy o vozítko do zásuvky, které na jedno nabití poskytne dojezd kolem 90 kilometrů a dokáže vyvinout rychlost až 95 km v hodině.

Silnější ze dvou nabízených verzí má maximální výkon 15 koní, takže ji mohou řídit jezdci od 16 let, pokud mají oprávnění skupiny A1, a také držitelé „béčka“. I bavorská novinka má v hledáčku mladé začínající jezdce, které láká na konektivitu a bohatou výbavu. Nechybí v ní barevný displej, nabíjecí port USB-C i Bluetooth připojení. Jezdci drobnější postavy uvítají výšku sedla pouhých 750 milimetrů.

Doporučená základní cena byla v době představení stanovena na 209 000 korun.


Nahrává se anketa ...