Nejprve ta „novější“ novinka. V předpremiéře se můžeme poprvé podívat na Peugeot 3008 nové třetí generace. Ačkoliv spíš se můžeme bavit o druhé generaci v aktuálním zaměření. První Peugeot 3008, představený v roce 2007, byl totiž ještě klasické MPV.
Teprve v roce 2016 se podoba vozu proměnila, a tak jako mnoho modelů mnoha značek, přeorientoval se i Peugeot 3008 z MPV na módnější SUV. Mnoho lidí sice těžce neslo částečnou ztrátu praktičnosti, celkové popularitě vozu to nicméně pomohlo. A tak není divu, že ani nová generace, která přijde po osmi letech coby modelový ročník 2024, zůstává nadále SUV, a že do značné míry drží i designový směr.
První fotografie nové generace odhalují vůz s robustní přídí a naopak elegantní splývavou zádí. Přední maska dostala tenké LED svítilny, kterým samozřejmě, tak jako u všech moderních Peugeotů, sekundují tři „drápy“ denního svícení. Představená elektrická verze E-3008 má navíc zajímavě vyvedenou masku, která se od stran směrem k prostředku „štěpí“ na menší a menší segmenty. Je ovšem otázkou, zda budou mít tento prvek všechny nabízené varianty. Tisková zpráva sice uvádí, že elektrické pohony budou nabídce jednoznačně dominovat, lze však předpokládat, že se v katalogu udrží i spalovací a hybridní verze.

Interiér se nese ve jménu útulnosti, kterou navozuje textilní čalounění dveří a palubní desky, ale nevynechává ani celou plejádu displejů. Dva z nich – přístrojová deska a displej infotainmentu, jsou slity do jednoho širokoúhlého celku, vystupujícího z palubní desky. Další displej potom nahrazuje sadu programovatelných tlačítek. Středová konzole je navíc prostornější, protože tak jako mnoho dalších značek, i Peugeot zcela vynechal volič řazení, který v tomto případě nahradil tlačítky vedle startovacího tlačítka.
Příliš detailů o nové 3008 zatím nevíme. Vše podstatné se dozvíme již za pár dní, konkrétně 12. září, kdy se novinka představí při světové premiéře v domovině Peugeotu – francouzském Sochaux. Ve zdejší modernizované továrně se bude i vyrábět.
Peugeot Rifter
O něco méně přitažlivou, zato však o dost praktičtější novinkou, je návrat modelu Rifter ve spalovacích verzích na český trh. Ten z důvodu výrobních kapacit nešlo několik posledních měsíců objednat, teď se ovšem vrací, a k mání je v benzínové i naftové verzi – s motory 1.2 PureTech 110 a 1.5 BlueHDI 100 – s manuálními převodovkami, a ve standardní nebo prodloužené variantě. Podobně jako mnoho dalších rodinných vozů, stojících na platformách malých dodávek, je i Rifter dodáván s homologací N1, tedy jako užitkový vůz. Reálně se však nejedná o žádné omezení.
Benzínová verze je k dispozici za akční cenu 487 900 korun, naftová vyjde na 531 200 korun. Verze Long s benzínovým motorem začíná na částce 522 900 korun a elektrický e-Rifter, který však šlo objednat celou dobu, začíná na částce 894 450 korun.