Vykolejil tam nákladní vlak, který jel po páteřní trati z Olomouce do České Třebové. Souprava narazila do materiálu, který spadl z jiného vlaku a tlačila jej 500 metrů před sebou, řekl Zdeněk Neusar z Drážní inspekce.

Vlaky kvůli odklonům nabíraly až tříhodinové zpoždění, nehoda zkomplikovala i provoz pendolina

Vyšetřovatelé zjistili, že náklad u prvního vlaku byl špatně zajištěn. Případem se zabývá policie, která porověřuje verzi, že upevňovací popruhy někdo odcizil. Vlak převážel smontovaná kolejová pole, připravená k pokládce na koridor. "Náklad měl být připoután 14 speciálními pevnými pásy, ale ukázalo se, že jich bylo jen sedm. Volali jsme kvůli tomu policii," řekl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.

Škody podle prvotních informací nepřesáhnou půl milionu korun, železniční nehoda se obešla bez zranění. Zpoždění kvůli odklonu nabralo podle Kubaly celkem pět dálkových vlaků - jedno pendolino, jeden expres do Zlína, souprava InterCity z Bohumína a rychlík mířící do Prahy a z Prahy.

Místní linky nahradila autobusová doprava. Vlaky měly podle Kubaly dvouhodinové zpoždění, pendolino zhruba tříhodinové.

"Pendolino, které projelo Brnem, by už nestíhalo obrat v Praze zpátky do Ostravy. Z depa jsme proto mimořádně vypravili další soupravu, která měla jet až odpoledene. To zpožděné pendolino pojede odpoledne místo něj," vysvětlil mluvčí.

Nehoda se podle Kubaly stala po 04:30, o dvě hodiny později se začalo jezdit po jedné koleji. Nejpozději v poledne by měl být provoz obnoven v plném rozsahu, dodal mluvčí.