Jejich příběh začal v září loňského roku, kdy namísto odborných praxí ve 3. ročníku střední školy založili vlastní podnikání. „Začátky byly náročné. Ať už šlo o sestavení samotných receptur, nebo o vytváření propagačních materiálů, všichni jsme měli plnou hlavu úkolů…“ říká ředitelka firmy Diana Pavlisová. „Navíc se blížil hradecký veletrh studentských firem v Aldisu, kterého jsme se měli v prosinci účastnit, a tak nás tlačil i čas,“ dodává.

Jak ale napovídají výsledky zmíněného veletrhu, veškerá úskalí byla překonána. Probon se zde totiž umístil na předních příčkách hned tří soutěží, i přes rekordně velkou konkurenci dalších 37 firem.

Studenti střední obchodní školy v Hradci Králové založili studentskou firmu Probon a přišli na trh se zdravou alternativou sladkostí.Limitovaná vánoční edice skořicových bonbonů.Zdroj: Zdeňka Tylová

První místo obsadil dokonce dvakrát, a to v kategoriích 90 sekund před investorem a Nejsympatičtější stánek. V kategorii Nejlepší prodejce pak získal místo druhé.

Velkým úspěchem také byly doposud všechny uspořádané prodejní dny, především pak dny otevřených dveří nejen jejich školy, ale také ZŠ Štefánikovy a ZŠ Štefcovy. Zde si návštěvníci mohli vybrat z několika druhů želatinových bonbonů nebo čokoládové pralinky s proteinem, vše vlastní výroby.

Další informace o firmě najdete na jejich Instagramu @_probon_ či e-shopu www.probon.cz

Zmíněným pralinkám dala za vznik spolupráce s čokoládovnou Jordis, díky které jsou vyrobeny z vysoce kvalitní čokolády. Různorodost příchutí i složení celého sortimentu zaručí, že si vybere každý včetně veganů či bezlepkářů. Nejen s nedávno získaným oceněním druhého nejlepšího firemního loga za Královéhradecký kraj tak přichází další motivace a nové odhodlaní potřebné k účasti na nadcházejících JA veletrzích v Praze i Vídni.

Cílem do budoucna tedy nadále zůstává šíření myšlenky zdravého mlsání. Za tímto účelem také navštívili Mateřskou školku Pohádka, kde vedli hravou besedu o zdravých stravovacích návycích. Dětem tak představili alternativní a dostupné možnosti sladkostí. Jak říká i jejich slogan: „Bonbon hravý, jest pro zdraví!“

Zdeňka Tylová