Královéhradecký jezdec dosáhl v měřeném tréninku nadějnou sedmou pozici a vše vypadalo, že vůz konečně začíná fungovat podle jezdcových představ.
Po startu v prvním závodě Matějovský ustál tlačenici, držel si svoji pozici a snažil se probojovávat dopředu.

„Při nájezdu na startovní rošt jsem uslyšel zvláštní lupnutí někde na podvozku a po dvou kolech jsem cítil, že s autem není něco v pořádku,“ řekl po závodě Matějovský, jenž se postupně začal propadat do hloubi startovního pole a posléze musel odstoupit. Důvod? Úplně se rozpadlo ložisko v levém zadním kole, praskl i brzdový kotouč a jen zázrakem nedošlo k havárii.

Do druhého závodu český jezdec vyrazil z poslední řady, nic nevzdával a snažil se probíjet dopředu. „Nevím, co se zase s autem stalo, velmi špatně vyjíždělo ze zatáček, vypadalo to na závadu v elektronice motoru. Neměl jsem šanci prakticky nikoho předjet a dojel jsem do cíle až na desátém místě.

Tuto sezonu si vybírám snad všechny myslitelné problémy, které se během závodů můžou přihodit,“ řekl zklamaný Matějovský a dodal: „Je jasné, že letošní sezona je nenávratně ztracená, hodně jsem si na Oscherslebenu věřil, většinou se mi tady dařilo, ale dopadlo to jinak.“ (dr, csms)