„Užil jsem si to opravdu hodně," neskrýval nadšení Petr Dyrc poté, co navštívil bundesligový zápas mezi fotbalisty Hannoveru 96 a VfB Stuttgart. Zájezd na utkání nejvyšší německé soutěže včetně prohlídky stadionu a zázemí klubu věnovala vítězi jarní části fotbalové Tip ligy firma TEAMline, výhradní dovozce sportovního vybavení značky JAKO.

Právě německá firma JAKO je jedním z hlavních partnerů klubu Hannover 96. Zájezd se uskutečnil  ve dnech 23. a 24 září.

Cena darovaná vnukovi

Na jaře v soutěži Deníku triumfovala Jitka Pilnáčková z Jaroměře. Se svým manželem Václavem nejlépe tipovali výsledky fotbalových zápasů od první ligy až po okresní soutěže a získali hlavní cenu. Do Německa však nakonec nejeli.

„Rozhodli jsme se, že zájezd věnujeme vnukovi, který možná i na den přesně, co jsme se dozvěděli o výhře, úspěšně složil závěrečnou bakalářskou zkoušku. Věřím, že z toho bude mít radost," povídala na konci června při přebírání ceny Jitka Pilnáčková.

A nemýlila se, vnuk měl opravdu radost. Sám aktivně hraje fotbal za Velichovky v okresním přeboru Náchodska.

„Myslel jsem si, že pojede děda, takže jsem byl příjemně překvapený, že mi zájezd věnovali. Ale samozřejmě jsem byl za to rád," říkal Petr Dyrc, který se do fotbalové Tip ligy příliš nezapojoval. „Děda mně každý týden ukazoval tiket. Říkal mi, co dává, ale většinou to podle mě pak nedal, vždycky se rozhodl podle sebe," usmíval se Petr Dyrc.

Je otázkou, jak by on sám v Tip lize dopadl, před zápasem totiž tipoval výhru Hannoveru.

„Myslím si, že Hannover vyhraje 1:0, i děda říkal, že to bude jednička," povídal před utkáním. Hannover se opravdu brzy ujal vedení, ale Stuttgart utkání třemi góly otočil 
a v duelu 6. kola zvítězil 3:1.

„Nedá se nic dělat, tip mi nevyšel," pokrčil rameny Dyrc.

Prohlídka stadionu a zázemí

Jeho tip byl tak jedinou věcí, která nevyšla. Jinak zájezd klapl na jedničku. Spokojenost panovala i na straně zprostředkovatele, firmy TEAMline, výhradního dovozce značky JAKO.

„Jsem rád, že jsme pro výherce tipovací soutěže Deníku tenhle zájezd do Hannoveru uspořádali. Mimo vstupenky a ubytování, které jsme pro výherce zařizovali, se nám podařilo  vyjednat i prohlídku stadionu a zázemí klubu," nastínil obsah hlavní ceny Roman Čáp, jednatel firmy TEAMline.

Právě možnost nahlédnout do útrob stadionu jen pár minut před začátkem zápasu bylo ojedinělou událostí.

„Prohlídka těsně před bundesligovým utkáním není úplně běžná součást akcí, které klub pořádá. Ale vzhledem k tomu, že značka JAKO je významným partnerem klubu, tak bylo možné dvě hodiny před utkáním absolvovat prohlídku. Tohle bylo velmi zajímavé. Myslím, že panu Dyrcovi se to líbilo," dodal Roman Čáp.

Opravdu. Fotbalový fanoušek, jakým je dvaadvacetiletý Petr Dyrc, si vše užil. Prohlídku zázemí klubu i samotný zápas, který ve středečním večeru na stadionu sledovalo téměř čtyřicet tisíc diváků. Ani tak nevadilo, že v dresu Stuttgartu se na trávník nedostali čeští fotbalisté Adam Hloušek a Jan Kliment, oba zůstali jen na lavičce.

„Byl to fakt skvělý zážitek. Čekal jsem, že to tam bude luxusní a opravdu bylo. Všechno včetně organizace mají promyšlené do detailů," řekl Dyrc.

Ideální cena pro vítěze Tip ligy

V minulosti už bundesligový zápas  navštívil, zavítal do mnichovské Allianz Areny.

„Tehdy to bylo vyloženě jen sledování utkání. Tohle bylo daleko zajímavější. Být těsně před zápasem přímo v centru dění. Vidět, kde jsou hráči, jak probíhá příprava i samotné utkání z pohledu celého klubu," popisoval Dyrc. „Prošli jsme si všechno, od hrací plochy, mix zóny, VIP lóží, restaurací až po místa pro novináře, navštívili jsme i fanshop a fanzónu. Těsně před zápasem jsme viděli, jak všechno na stadionu funguje. Personál, kolik lidí se na zápase podílí, třeba jen v oblasti cateringu," vyjmenoval Petr Dyrc. Zaujaly ho zejména dvě věci: Jednak dobrovolníci. Klubu s organizací každého zápasu pomáhá 550 dobrovolníků, všichni vyfasují jednotný klubový úbor, samozřejmě značky JAKO.

„Dále mě zaujalo, že oba týmy po zápase večeří spolu," poukázal. Ano, v Německu mají na stadionu vyhrazenou menší restauraci, kde po utkání hráči obou týmů pěkně zasednou 
k jednomu stolu. Jak by tohle asi fungovalo v české lize…

„Chodím i na naši ligu, ale Bundesliga je samozřejmě na vyšší úrovni. Myslím si, že to byla ideální cena pro výherce fotbalové soutěže," pochválil Petr Dyrc.

Fotbalový Hradec Králové i hokejová Sparta
Nejen fotbalový klub Hannover 96, ale i letošní nováček Bundesligy SV Darmstadt 98 nosí na dresu značku JAKO. Tato německá firma specializující se na sportovní oblečení a vybavení je jedním z hlavních partnerů klubů. Na trhu už je pětadvacet let. Pro českou republiku má výhradní zastoupení pro dovoz a distribuci společnost TEAMline.
„JAKO je sportovní značka, kterou nenajdete v řadě obchodů, protože naše filozofie je taková, že oblékáme sportovní kluby a soustředíme se na jejich potřeby," vysvětlil Martin Kulka, jednatel firmy TEAMline.
„Potřeby klubů se promítají v tom smyslu, že máme kolekci na tři roky. Neměníme ji tak často, jak to umožňují obchody. Ale tato strategie nám  dovoluje plynule a dostatečně zásobovat klub materiálem a oblečením, které právě potřebuje," doplnil.
Právě díky této filozofii JAKO může být partnerem velkých klubů v Německu. „Nejsou to jen kluby fotbalové bundesligy. Spolupracujeme s kluby z dalších dvanácti sportovních odvětví. Ať už se jedná o atletiku, házenou, hokej či volejbal…  Všechny umíme kompletně obléknout. Dá se říct, že jsme všude tam, kde lide chtějí vypadat jednotně, jako jeden tým, což je i náš slogan v České republice: 
S námi vypadáte jako jeden tým."
Název značky vznikl prozaicky. „Jako například u Adidasu bylo na počátku spojení dvou slov. V případě JAKO se jednalo o první dvě písmena z názvu dvou řek Jagst a Kollerbach, mezi nimiž se nacházelo sídlo firmy, kterou založil Rudi Sprügel," uvedl Martin Kulka.
Během pětadvacetileté historie se značka vypracovala v jednu z nejlepších na trhu. „Co se týče týmového oblečení, v Německu figurujeme na druhém místě," vyzdvihl. Klubů má firma JAKO pod sebou hodně. Loni oblékala například i fotbalisty  Augsburgu a Frankfurtu.
Pro Českou republiku má společnost TEAMline zastoupení už delší dobu a na tuzemském trhu se rychle zabydlela. Je jedním z hlavních partnerů hokejové Sparty Praha, nebo fotbalistů FC Hradec Králové.
„S HC Sparta Praha máme výbornou spolupráci, lidově řečeno, 
v podstatě oblékáme celý barák. 
To samé platí o FC Hradec Králové, který rovněž vybavujeme a i zde je spolupráce bezvadná. Dalším z klubů je třeba FK Varnsdorf," vyjmenoval.
Pro značku JAKO je typické, že klubu nenabízí jen sportovní vybavení. „Pro nás je na rozdíl od jiných značek symbolické, že s klubem zůstáváme. To jsme viděli a chtěli ukázat i zde v Hannoveru. Klub stále doprovázíme, vybavujeme fanshopy, staráme se o veškerý merchandise. Oblékáme nejen áčko, ale i mládež a také třeba dobrovolníky, prostě všechny lidi kolem klubu. Zapojujeme do toho i rodiče mladých hráčů," objasnil.
Zatímco v Německu je partnerství značky JAKO + klub propracované a funguje na vysoké úrovni, v tuzemsku je situace trochu jiná.
„Strategii a filozofii firmy se snažíme aplikovat i u nás. Jenže český trh je složitější v tom, že u nás je kladen větší důraz na cenu. A ne pokaždé se tuzemský klub dívá na celou naši koncepci. Spíš je zajímá, kolik co momentálně stojí a kde by byla možná co největší sleva. I tak jsme schopni i klubům v nižších soutěžích předkládat zajímavé akční nabídky. Hlavně spolupracujeme s kluby, které mají nějakou vizi a chtějí být jednotně oblečeny,"  dodal Martin Kulka.