Dvě premiéry čekají tento týden hradecké Klicperovo divadlo. V pátek bude mít ve Studiu Beseda premiéru debut herce Klicperova divadla Jakuba Tvrdíka Spybox napsaný na tělo jeho kolegům z pánské šatny. V hlavní roli s muži všech věků, podob a charakterů. Spybox je moderní vymoženost, díky níž můžete nahlédnout na pánské toalety, aniž by o vás měli přítomní pánové tušení.

Každý, kdo si v televizi pustí nový díl reality show, každý, kdo se připojí na nelegální webové stránky a sleduje cizí životy, každý, kdo vysedává s dalekohledem na balkoně, chce vidět nějakou pikanterii, nechutnost, zločin, nebo alespoň trapas. Toho všeho se vám při návštěvě Spyboxu dostane. Navíc ale odhalíte citlivá místa, přísně střežená tajemství, skryté smutky a bizarní rituály přítomných mužů. Ocitáme se za zrcadlem toalet luxusního klubu, kde se odehrává firemní večírek, který všem obrátí život vzhůru nohama. Na toaletách se během večírku setkává trojice starých kamarádů (Matěj Anděl, Jan Sklenář, Jiří Zapletal), mafiánský majitel klubu (Filip Richtermoc) se svými dvěma bodyguardy (Jan Vápeník, Lubor Novotný) a tajemný hrdina, který větří nekalost (Miroslav Zavičár). Odvíjí se detektivní příběh, smyčka nad šmírujícími se pomalu stahuje, ale močí se vesele dál. „Spybox je mou první dramaturgickou prací v Klicperově divadle. Zkoušet s celou pánskou částí souboru vnímám jako vzácný iniciační rituál,“ řekla dramaturgyně Marie Nováková.

Druhou premiérou Klicperova divadla v sezoně 2017/18, kterou zároveň vyvrcholí letošní ročník festivalu Čekání na Václava, bude detektivní komedie francouzského dramatika Roberta Thomase - Osm žen.

Osm žen se na divadelní prkna Klicperova divadla vrací po více než 40 letech. V roce 1976 měla tato hra premiéru v režii Františka Bahníka. „ Osm žen pro mne není jen skvělou detektivní hrou, ale také ukázkou, jak Robert Thomas uměl vykreslit mezilidské vztahy, díky nimž je hra živá dodnes. Ve hře se postupně odkrývají intriky, lži a přetvářky. Lži, které jsou často vyřčeny jen proto, aby někdo ublížil někomu druhému,“ uvedl dramaturg Ladislav Nunvář.