Zločin a korupce

Strhující příběh plný vražd, násilí, sexu, cizoložství a manipulace se odehrává v roce 1924 ve městě na břehu Michiganského jezera, kde vládne zločin a korupce. V ženském vězení se potkávají dvě kabaretní umělkyně – slavná Velma Kelly, která zavraždila svého muže poté, co ho přistihla v posteli s vlastní sestrou, a Roxie Hart, jež pro změnu zastřelila milence.

Z jejich šlamastyky je má vysekat (všeho)schopný narcistní právník a manipulátor Billy Flynn, jehož na případu zajímá hlavně solventnost jejich klientek a možnost zahrát „divadlo“ pro zkorumpovanou justici a bulvární média, jež mu doslova zobou z ruky.

Billy díky své obratné obhajobě z obou vražedkyň udělá oběti, které byly chlípnými muži donuceny k zoufalým činům. Roxie, jež na první pohled vypadá jako nevinnost sama, ale ve skutečnosti je to pořádná mrcha znalá různých špinavých triků, se tak přes noc stane hvězdou první velikosti, o níž se všude píše a mluví. Když začne mít nosánek až příliš nahoru, přijde hodně krutá rána – pověsí její maďarskou spoluvězenkyni Hunyakovou. Ta o své nevině vyprávěla i na popravišti, ale nebylo jí to nic platné – o případ se pořádně nezajímal ani její obhájce, jehož dostala přiděleného ex offo…

Proto se Roxie nakonec ochotně stává loutkou právníka Billyho, jemuž se podaří jeho plán dotáhnout do zdárného konce. Jeho klientka je velmi rychle osvobozená, ale přitom nešťastná – nemá totiž pozornost médií, na kterou si zvykla. Nezbývá tedy nic jiného, než se dát kvůli úspěchu v šoubyznysu dohromady s nenáviděnou Velmou…

Krimi muzikál Chicago sbírá úspěchy po celém světě. Jeho broadwayská inscenace získala nejvyšší tamní divadelní cenu Tony Award, filmové zpracování příběhu z roku 2002, v němž zazářili Reneé Zellweger, Catherine Zeta–Jones a Richard Gere, je ověnčeno prestižními Oscary.

Proto není divu, že tato velkolepá podívaná se vším všudy sklidila bouřlivé ovace také na pardubickém jevišti.

Aby ne, když jde o skvělý koktejl divácky přitažlivého příběhu, chytlavých melodií a strhujících tanečních čísel. Navíc podpořený kvalitními výkony prakticky celého ansámblu. Velkou zásluhu na tom má i český „muzikálový guru“, režisér Petr Novotný, který z pardubických a hostujících herců, zpěváků a tanečníků dokáže vyždímat opravdu maximum a na výsledku je to hodně znát.

Publikum ocenilo též sexy kostýmy Romana Šolce a živý hudební doprovod v podání skupiny Blue Star Václava Marka. Zdařilé jsou rovněž choreografie Vlastimila Červa, z nichž mnohé nepostrádají vtip. Inscenaci dobře slouží také scéna Ivo Žídka.

Vynikající výkony

Pardubické Chicago však zcela logicky stojí především na protagonistkách titulních rolí. Petra Janečková vražedkyni Velmu Kelly pojala jako dračici, které vtiskla svůj osobitý šarm. Ideálnější představitelku pro tuto figuru si lze ve Východočeském divadle jen těžko představit…

Velkou muzikálovou příležitost chytila pořádně za pačesy Martina Sikorová, pro níž postava Roxie Hart znamenala jednu z největších výzev během jejího angažmá ve Východočeském divadle.

A poradila si s ní znamenitě! Prokázala v ní nejen svůj pěvecký a taneční talent, ale zároveň se dokázala dobře popasovat s rolí „anděla s ďáblem v těle“.

Výtečný výkon předvedl v roli advokáta Billyho Flynna Ladislav Špiner. Jeho herecká kreace v Chicagu opět potvrdila, jak prozíravý byl před časem jeho „kauf“ z Moravského divadla Olomouc…

Vynikající je též Dagmar Novotná jako Máma Morton, která se snaží šikovně manipulovat s osudy vězenkyň.

Představení, které je plné černého humoru, ironie a herecké nadsázky, však dobře slouží i ostatní členové početného inscenačního týmu. (td)