Dvoudenní festival Entrée k tanci zahájí ve čtvrtek 18. března na hlavní scéně Klicperova divadla tanečně-pohybová inscenace s prvky pantomimy Případy doktora Toureta, kterou vytvořila herečka a mimka Anna Polívková spolu s tanečním souborem VerTeDance.

Příběhy osamělých


Anna Polívková k inscenaci říká: „Volnou inspirací pro mě byla kniha neurologa Olivera Sackse Muž, který si spletl svou ženu s kloboukem. Líčí fascinující příběhy lidí, kteří hledají a nacházejí východisko z problémů v různých formách tvorby, často i v tanci… Případy doktora Toureta jsou vlastně přehlídkou osamělých charakterů.“ Autorem hudby k této inscenaci je Jakub Xavier Baro.

Domácí na scéně

Druhý den festivalu nabídne divákům čtyři choreografie. V první části večera dostanou příležitost královéhradecké taneční skupiny Taneční divadlo Honzy Pokusila a T-Bass.

Příběhy pana Brambory Tanečního divadla Honzy Pokusila jsou minimalistické zábavné představení, které umně spojuje několikero tanečních a divadelních forem. Nenásilně zapojuje posluchače do děje, rozvíjí hudební cítění a smysl pro rytmus, podporuje fantazii a tvůrčí představivost a seznamuje diváky s pohybovým a tanečním uměním. V choreografii Evy Kratochvílové a Honzy Pokusila své taneční umění předvedou Barbora Křováčková a Radka Janů.

Taneční skupina T-Bass se během druhého festivalového večera představí s choreografií Escape, která zpracovává nejaktuálnější trendy techniky street dance. Strhující rytmus, zajímavé výrazové prostředky a špičková taneční technika jsou v této choreografii předpokladem nevšedního zážitku.

Duncan Centre


Druhá část pátečního programu bude věnována mladým choreografům z Konzervatoře Duncan Centre. Dora Hoštová v sólové choreografii inspirované býčími zápasy přenese diváky do atmosféry ohnivého Španělska. Tore, jak se její dílo nazývá, je energeticky nabitý kus, který nikoho nenechá v klidu.
„Býčí zápas je hodně nebezpečná hra, ve které je důležitý každý krok, koncentrace a vůle bojovat, a mou snahou je, aby se toto soustředění projevilo i v tanci na jevišti,“ dodává ke svému nejnovějšímu projektu Dora Hoštová.

Závěr druhého festivalového večera bude patřit dílu Gaia Dagmar Chaloupkové. Gaia je metaforickým příběhem života Země, příběhem o spolubytí lidí a přírody na Zemi, které se zdá být v současné době porušené. „Země je pro mne obrovským tajemstvím, představuji si ji jako modravou skvrnu zakletou v prostoru galaxie. Je to vlastně křehká hračka pro vesmírné dítě, sama o sobě velmi zranitelná“, doplňuje choreografka Dagmar Chaloupková.

Obě choreografie byly nominovány odbornou porotou i na letošní ročník festivalu Česká taneční platforma, který se koná ve dnech 16. až 20. dubna na pražských alternativních scénách.

Festival taneční a pohybové kultury Entrée k tanci pořádá Hradecká kulturní a vzdělávací společnost. (op)