Jako první, v květnu 1947, byla dokončena právě tato, na Pláň. Délkou 1050 metrů předstihla i tehdejší Pustevny, ale byla postavena podle stejného vzoru. Tedy jako jednosedačková, se sedačkami pevně uchycenými na laně. Od roku 1953 ji provozovaly Československé dráhy, od roku 1958 ČSTV. V letech 1963/4 prošla modernizací a byla prodloužena na 1350 metrů. Druhá rekonstrukce, na dvousedačku Poma, přišla v roce 1987. V této podobě však nevydržela dlouho a o pět let později došlo k přestavbě na výkonnou čtyřsedačkovou lanovku Doppelmayr. První toho druhu u nás. Protože původní Poma byla v dobrém stavu, došlo k jejímu přemístění o 100 metrů vedle jako Pláň II. Současná 1579 metrů dlouhá dráha se 16 podpěrami dokáže na 113 sedačkách přepravit 2400 lidí za hodinu. Doba jízdy je 5,5 minuty, dolní stanice leží v 748, horní v 1185 metrech nad mořem.

V létě je lanovka v provozu denně od 8 do 18 hodin, vyjma poledne vždy v půlhodinových intervalech. Dospělá zpáteční jízdenka stojí 120, děti zaplatí 80 korun.

Pláně jsou nejen vhodným místem k turistickým výletům, ale lanovka je též oblíbená mezi příznivci horských kol. K dispozici je zde totiž téměř 3 kilometry dlouhá sjezdová trať s převýšením 450 metrů. Zčásti vede po modré sjezdovce a zčásti okrajem lesa. Start je na rozjezdové věži u horní stanice. Jednodenní permanentka stojí 300 korun. Novinkou letošní sezony je otevření Stump Trailu, asi 500 metrů dlouhého singlu, od horní stanice Hromovky. Na své si zde přijdou začátečníci i pokročilí jezdci. Napojit se lze ze stávající sjezdové trati, stejně tak do ní trail opět ústí, a jízda pokračuje do Svatého Petru.