Úderem deváté hodiny měl být spuštěn rezervační systém, jehož prostřednictvím lze vstupenky koupit v prodejních místech a rezervovat na internetu a telefonicky. „Rozběhl se ale jen přímý prodej ve festivalové kanceláři v Litomyšli a objednávky začalo vyřizovat telefonické call centrum.

Přetížený server se poroučel k zemi a strhl sebou i systém pro prodej ve smluvních prodejních místech po celé republice,“ sdělila Eva Piknová, vedoucí propagace festivalu Smetanova Litomyšl.

Dlouhý výpadek

Vlastník rezervačního systému, pražská společnost Perfect System, musel nejprve centrum pro prodejní místa přesunout na jiný server. Teprve pak učinil kroky pro „oživení“ systému on-line rezervací. „Důsledkem byl téměř tříhodinový výpadek, během něhož stál nejen prodej v prodejních místech a on-line, ale solidárně se zastavily také všechny ostatní způsoby, aby lidé několik hodin stojící ve frontách nebyli znevýhodněni,“ dodává Eva Piknová. Po naběhnutí systému však nastala skutečná smršť, která ukázala, proč systém vlastně zkolabovat musel. Během tří hodin zůstalo z původních devatenácti tisíc míst ve festivalových hledištích volných pouze 2300.

Ze třiadvaceti pořadů bylo ve středu zcela vyprodáno dvanáct. Na ostatní však je k dipozici jen několik desítek vstupenek. Nejvíce, avšak pouhých 461 kusů, na koncert Boston Youth Symphony Orchestra.

Do prodeje se však ještě mohou vrátit vstupenky ze zdvojených rezervací. Takže šanci mají ještě i ti, na něž se dosud nedostalo.