Festival Pardubické hudební jaro bude mít možná od příštího roku nový název a určitě nového dramaturga. „Jméno současného ředitele Komorní filharmonie Pardubice Vojtěcha Stříteského, jenž byl řadu let dramaturgem a uměleckým ředitelem Mezinárodního operního festivalu Smetanova Litomyšl, dává tušit, že se zájemci o klasickou hudbu mají na co těšit,“ konstatovala náměstkyně pardubického primátora Štěpánka Fraňková.

Spolupráce údajně nebyla úplně ideální
Pardubické hudební jaro v posledních třech let spolupořádala s Kulturním centrem Pardubice společnost České doteky hudby EM–ART. Tato spolupráce však letos skončila. „Spolupráce nebyla úplně ideální. Naše představy se mnohdy hodně rozcházely. Jsme zvyklí na jiný styl práce, než měla agentura. Ne vždycky jsme se zkrátka byli schopni dohodnout,“ sdělila ředitelka Kulturního centra Pardubice Romana Vojířová.

Agentura však loni požádala Úřad průmyslového vlastnictví o ochrannou známku na název Pardubické hudební jaro. „Bohužel jsme do této doby neměli ochrannou známku zaregistrovanou. Město vzneslo proti zápisu ochranné známky námitku. Byla však zamítnuta,“ podotkla Štěpánka Fraňková.
„Jsme samozřejmě rozhodnuti podat proti rozhodnutí Úřadu průmyslového vlastnictví odvolání, tedy opravný prostředek,“ prohlásila náměstkyně primátora.

„Připadalo by mi naprosto nelogické, kdyby po mnoha letech, kdy jsme pořádali festival sami, měla připadnout ochranná známka agentuře, která se na festivalu jen spolupodílela poslední tři roky. To by mi přišlo jako nesmysl,“ dodala Romana Vojířová.

„Letos nám skončila tříletá smlouva, kterou jsme měli s městem. Ukázalo se, že nebyla moc šťastně koncipována, protože byla založena na příliš přátelských vztazích, a to se někdy nevyplácí,“ poznamenal předseda dozorčí rady společnosti České doteky hudby Miloslav Kučera.

„Když jsme do tohoto projektu vstupovali, přemýšleli jsme o koncepci festivalu ve městě, kde je velká hudební nabídka. Řekli jsme si, že by bylo dobré zaměřit se na špičkovou komorní hudbu, ale zároveň bylo naším cílem oslovit mladé posluchače. A to se nám podle mého názoru podařilo,“ pokračoval Miloslav Kučera. „Jenže pokud chce město mít kvalitní festival, jsou na něj potřeba také peníze. A my jsme na něj tři roky dostali dotaci 200 tisíc korun, ostatní prostředky jsme si museli sehnat sami. Když nám pak město vypovědělo smlouvu po termínu, kdy od ní mohlo odstoupit, požádali jsme o ochrannou známku. Jestli se teď na nás radnice zlobí, divím se, že už o ní dávno předtím nepožádala. Pokud ji získáme, jsme připraveni ji za symbolickou cenu městu pronajmout nebo odprodat. Ale radnice si musí uvědomit, že s profesionály se jedná profesionálně. A při vší úctě, Kulturní centrum je spíše amatérská než profesionální organizace a oblast kultury není zrovna silnou stránku paní náměstkyně Fraňkové,“ nechal se slyšet předseda dozorčí rady společnosti České doteky hudby.

„Trucpodnik“ zatím agentura nechystá

„Uvidíme, jak celá záležitost nakonec dopadne. Zatím nechceme pořádat nějaký trucpodnik. Ale je smutné, že tam, kde organizujeme různé akce, se na radnicích vždycky domluvíme, jen v mých rodných Pardubicích ne,“ pravil Miloslav Kučera. „Proti novému dramaturgovi nic nemáme, ba naopak, ale město by si mělo uvědomit, že i on bude potřebovat na tento festival finanční prostředky,“ uzavřel.