Ten v minulosti opakovaně spolupracoval jak s královéhradeckým Klicperovým divadlem, tak i Východočeským divadlem v Pardubicích.

Ve vaší opeře Válka s mloky je znát výrazná východočeská stopa. Jejím režisérem je umělecký šéf královéhradeckého Klicperova divadla David Drábek, autorem hudebního nastudování a dirigentem Marko Ivanović, který dlouhodobě spolupracuje s Komorní filharmonií Pardubice. Jak se vám s těmito dvěma výraznými osobnostmi spolupracovalo?
Spolupráce s nimi byla dobrá. Jak s Marko Ivanovićem, tak i s Davidem Drábkem, pro kterého byla Válka s mloky první operní režií. Šlo přece jen o trochu jinou zkušenost, než jakou obvykle mívá například ve svém domovském Klicperově divadle. Tam, když se něco řekne, tak to jde trochu jinou cestou, než když je to takový obrovský kolos, jako je Státní opera. Proto chvilku trvalo, než si to všechno sedlo, ale myslím, že když se dohromady sečetly všechny ty energie, třeba jako se to povedlo ve středu večer, je vidět, že výsledek stojí za to. Alespoň já jsem z něj měl radost, přestože jsem třeba na začátku měl jisté výhrady. Teď bych musel některé vzít zpátky. Ale tehdy jsem na nějaké větší debaty neměl tolik času, kolik bych chtěl, protože jsem zrovna byl v prezidentské kampani.

Jak hodnotíte výkony hostů – zpěváka Petra Kotvalda a herce Martina Zbrožka?
Martina Zbrožka znám už z předchozí spolupráce na baletu Zlatovláska, ke kterému jsem skládal hudbu a kde Martin hraje a zpívá postavu Kejklíře. Neskutečně si ho vážím i pro jeho specifický humor.  Myslím, že jak on v roli Konferenciéra, tak Petr Kotvald se popasoval se svou dvojrolí Poseidóna a zpěváka populární hudby Billyho Binga skvostně. Je vidět, že když tyto umělce postavíme do úplně jiného kontextu, než na jaký jsme u nich běžně zvyklí, tak zjistíme, že ti lidé nejsou slavní pro nic za nic.

„V opeře jsou na mě hodní," tvrdí Kotvald

Petr KotvaldVýchodní Čechy, Praha /ROZHOVOR/ - Do pražské Státní opery se dostal i zásluhou současného uměleckého šéfa Klicperova divadla Davida Drábka, s nímž  předtím spolupracoval na veleúspěšné a divácky navštěvované královéhradecké inscenaci Koule.

Slovo dalo slovo a když David Drábek dostal nabídku na svou první operní režii v životě, přišla další společná výzva. A tak se populární zpěvák Petr Kotvald ocitl ve Válce s mloky. V opeře, jejímž autorem je Vladimír Franz, hraje hned dvojroli – postavu Boha Poseidóna a zpěváka populární hudby Billyho Binga.

Jak se vám zpívá ve Státní opeře?
Když jsem tuto nabídku dostal, tak jsem si myslel, že se  asi někdo zbláznil. (smích) Zpočátku jsem se toho trochu bál, abych tady nebyl za nějaký cizorodý prvek. Ale přijali mě báječně. Jsou na mě opravdu hodní. (úsměv)

Jak se vám hraje Bůh Poseidón?
Je to bezvadná role. Díky kostýmu Simony Rybákové mám svaly jako Arnold Schwarzenegger, ale přitom zpívám jako kastrát. Je to takový hezký kontrast. Nejprve jsem z toho byl trochu vyděšený, ale po první schůzce jsem pochopil, jaké bude vyznění této postavy a cítím se v ní moc dobře. Škoda, že v této roli mám jen jeden větší výstup, navíc přerušovaný reklamou. (úsměv)

To Billy Bingo je hvězdou popmusic, miláčkem žen, lamačem dívčích srdcí…
Možná bývalý… V tom se mi ta postava trochu podobá (smích). Tato role samozřejmě v této opeře není brána smrtelně vážně, takže i v ní se cítím fajn.

Ve Válce s mloky máte i taneční číslo s hercem Martinem Zbrožkem. Jak se s ním tančí?
Tančíme spolu, jen když si na to vzpomeneme (úsměv). Vzniklo to spontánně, tuším, při druhé repríze, a teď při letošní derniéře jsme to zopakovali. Byl to výsledek příjemné improvizace.