Poslední festivalový den si jistě pří-znivci jazzu nenechají ujít. Vystoupí hned tři kapely a hudební legenda Jack Bruce & His Big Blues Band. Vstupné na slavnostní večer je 700 korun.

Jako první zahraje ve foyeru Aldisu Fanfán Tulipán, seskupení, které interpretuje hudbu označovanou jako kinder jazz. Autorka hudby Eliška Svobodová čerpá z poetiky Julese Verna či z obrazů Kamila Lhotáka. Co skladba, to příběh - Stanoviště balónů, Pět neděl v klobouku, Skřivan Ivan. Kapela hraje dynamický jazz s prvky slovanské tradice, z neotřelých kompozic vyplývá i originalita celkového projevu. Milan Svoboda se v minulosti na mezinárodním jazzovém festivalu Jazz Goes to Town prezentoval v mnoha podobách. Jako skladatel, bandlídr několika různých big bandů, pedagog, pianista v sólo recitálu i v kvartetu. Dokonce i jako moderátor.

„Na Jazz Goes to Town ctíme tradici oslav narozenin hudebníků, se kterými je festival neodmyslitelně spjat. Proto Milanovy narozeniny oslavíme nejen šampaňským a dortem, ale hlavně jeho koncertem,” řekl hlavní organizátor festivalu Martin Brunner. Na hradeckém 60th Birthday Concert představí kapelník nové album svého kvarteta Moment´s Notice.

Lídr Clarinet Tria Gebhard Ullmann se do Hradce vrací, poprvé tu zahrál s kapelou Basement Research, letos představí zcela jiný projekt. Clarinet Trio patří k těm několika jazzovým souborům, které dokážou spojit jazzovou kompozici a improvizaci s humorem. Hrají dynamickou muziku s přesnými frázemi, plnou nápadů, intenzity, emocí, dobrodružství, abstrakce i tajemství. „Ullmann, Kupke a Thieke tvoří uměleckou hudbu plnou groovových vampů s neobyčejně citlivou skupinovou dynamikou. Všichni tři jsou mistři zkratky, v jejich hudbě není nic bezdůvodné, ani využití virtuozity,” dodal Brunner.

Jack Bruce je skladatel, zpěvák, multiinstrumentalista, legenda. Jeden z nejtalentovanějších vokalistů a největších basistů své doby. Jeho schopnost improvizace a naprosto unikátní svobodomyslný přístup ke kompozici a vyjádření navždy změnily elektronickou hudbu. „Někoho by mohlo svádět nazývat Jacka Bruce rockerem, ve skutečnosti ale blues a jazz byly tím, co tento novátorský hudebník opravdu miluje. Tyto dva styly jsou základem většiny Jackovy tvorby. Jeho průkopnická neformální hra na elektrickou basu způsobila revoluci v pohledu na užití tohoto nástroje a ovlivnila hru bezpočtu basistů až do dnešní doby,” uzavřel Brunner. Významná je jak jeho tvorba se skupinami Cream a Tony Williams Lifetime, tak i jeho skvělá sólová alba.