Šéfredaktor Imrich Dioszegi a jeho Blue notes.Kraj uvažuje, že znárodní meziměstské autobusové linky. I takhle si můžou odpůrci přeložit úvahu hradeckého hejtmanství pustit soukromníky k vodě a mít vlastní krajský dopravní podnik. Vždyť veřejné, národní peníze doplácejí poloprázdné vesnické spoje už teď. Kraj tak chce obejít pat ve hře o zajištění autobusů na dalších deset let. Dosud hradecká dopravní obslužnost regionu fungovala. I díky konkurenci čtrnácti firem nikdy nečelila kolapsu, který tuhle službu potkal třeba na Ústecku.

Hradecký kraj na tom není hůř než ostatní regiony. Jen jeho parník narazil na ledovec podivného zajištění veřejných služeb v české dopravě dřív než ostatní. Na tom ledovci je nápis: úhrada prokazatelné ztráty (bez ohledu na kvalitu služby). Ze zisku soukromníků. Když kraj vymyslí chytřejší řešení, jak se bez nich obejít, ustoupí a vyřeší problém po svém. Systém ale zůstane hloupý dál.