Podobných pěveckých soutěží, jako je Česko zpívá, je hodně. Každá z nich má vítěze, ale jen málokterý si užije víc než svých patnáct minut slávy. Co všechno potřebuje opravdu talentovaný mladý člověk, aby uspěl v konkurenci a na trhu?
Vždycky se říká, že úspěch závisí na dobrém týmu –  ať je to v hudebním průmyslu, ať je to ve sportu anebo v jakémkoliv jiném zaměstnání nebo profesi.  S těmi nejmladšími, řekněme od devíti let,  se už dá  nějakým způsobem pracovat. Už se dá ten tým postavit, ale je to spíš o přípravě, je to 
o formování budoucího zpěváka. Musí se učit spoustu věcí, které neumí, které jsou pro něho úplně nové.  Ať už je to setkání s novinářem, má vystoupení v televizi, nějaké natáčení, případně natáčení klipu. Ti starší o tom mají trošku víc povědomí, měli už šanci sledovat  svět kolem sebe, sledují televize, nějak se to snaží napodobit, ale zase někdy už začínají být trošku tvrdohlaví. Už mají svoji představu a někdy je těžší s nimi pracovat, Dostat se úplně nahoru bez nějaké podpory, bez nějakého postrčení, to nejde,  to je těžké.

Mezi mladými zpěváky v soutěži jsou i ti, kteří si svoji soutěžní písničku napsali sami, nespoléhají jen na známé hity, které se na nás linou z rádií. Jako porotce jim v hodnocení přidáte pár bodů za vlastní tvorbu, nebo to pro vás není důležité?
Vzpomínám si, že v loňském ročníku tady byla Kateřina, která hrála na piano, zpívala svoje písničky. 
V těchto soutěžích, kde v porotě sedí lidé  ze showbyznysu,  to určitě  má svoji platnost, význam.  Na druhou stranu jsem přesvědčen, že publikum ocení spíše ten hit, který už znají z rádií nebo hudebních kanálů.  U ní posluchači mohou hodnotit, jestli ten člověk opravdu dobře zpívá, protože tu písničku, kteří oni znají, nějakým způsobem interpretuje. Mě osobně zajímá na soutěžících opravdu všechno. Jestli si napíše vlastní písničku, je to možná takové malé plus, je to pro mě zajímavější. Většinou do budoucna hledáme talentované lidi, kteří nejenom umějí dobře zpívat, ale kteří také umějí  tvořit, protože tím pak přenášejí nějakou energii i na své budoucí publikum. To je dobré. Je opravdu dost těžké napsat písničku, která na první prezentaci všechny ohromí
a všem najednou bude připadat jako velký hit.

V soutěži Česko zpívá jste jedním z porotců, v civilním životě jste hudební producent. Máte tu moc vítězům zprostředkovat profesionální nahrávku. To musí být pro začínajícího zpěváka obrovská motivace a služba.
Když se začínající zpěváci přihlašují do této soutěže, tak musí už nějakou nahrávku poslat s přihláškou. Většinou jsou to převzaté písničky. Někde si seženou hudební základ a k tomu nazpívají text. Já se snažím poznat, co to je za lidi, jakou cestou by chtěli jít, 
a sháním autory, kteří pro ně napíšou původní písničku.
V tomto je to pro ně, doufejme, stejně zajímavé  jako pro mě, protože mě ta práce baví. Je to hezké, když vznikne něco nového – zbrusu nová česká písnička.

Dnešním hostem dopoledního pořadu PéHá na vlnách Českého rozhlasu Hradec Králové je Zdeněk Vřešťál z folkové kapely Neřež.