Zatímco minulé vedení města nebylo schopné vyřešit spor se spolkem KOS o podobu Milety, to současné to rychle dokázalo. Přitom i tentokrát hrozilo, že KOS projekt zablokuje dalším odvoláním. To, když člen spolku a pirátský zastupitel Aleš Dohnal veřejně prohlásil, že projekt je zbytečně nadhodnocený a problémy s dopravou vyřeší dostavba dálnice D35, která z Hradce odvede tranzitní dopravu. Jeho argumenty nejsou úplně marné. Podle analýz by měl počet aut na Miletě klesnout po otevření D35 zhruba o třetinu. Jenže pokud chce být Hradec velkým moderním městem, neměl by počítat s tím, že aut dlouhodobě ubude. Stejně jako Josef Gočár i dnešní architekti by měli myslet desítky let dopředu. Jeho okruh kapacitně vydržel mnoho desetiletí. Na jak dlouho chce stavět naše generace? Vždyť už ani dnešní řidiče neuchlácholí představa, že nekonečné páteční kolony budou o třetinu kratší. Radnice se správně za projekt postavila – potřebuje ho univerzita, nemocnice i řidiči. Místo bojů se spolkem přes média navíc zvolili radní lepší řešení – věcné jednání. Výsledek? Nikdo se neodvolal a díky připomínkám spolku KOS se vylepší odfláknuté napojení Benešovky či vjezd do nemocnice.

Hradec Miletu potřebuje. Stejně tak potřebuje ve veřejném prostoru méně emocí a více věcnosti ze všech stran.