Hradec Králové vydává jednu sedminu ze svých ročních příjmů na dotaci provozu dopravního podniku. Letos by to mělo být 336 milionů korun. Zastupitelstvo v poslední době řeší, jestli je to odpovídající částka za moderní a ekologickou veřejnou dopravu.
Třetina miliardy je suma vskutku vysoká. Jenže pokud nechceme mít město ještě víc ucpané auty, tak se asi nic moc dělat nedá.
V poslední debatě zastupitelů nad hospodařením hradeckého dopravního podniku mě zaujaly dva nápady. Jeden navrhuje rozšíření parkovacího systému, jehož výtěžek by sloužil právě k financování dopravního podniku. Druhý udělat totéž s pokutami za rychlost a jízdu na červenou, které odhalí budovaný inteligentní systém křižovatek. To mi dává smysl.
Uvidíme, co vymyslí budoucí vedení města, které si zvolíme na konci září.