Hradec Králové vydává jednu sedminu ze svých ročních příjmů na dotaci provozu dopravního podniku. Letos by to mělo být 336 milionů korun. Zastupitelstvo v poslední době řeší, jestli je to odpovídající částka za moderní a ekologickou veřejnou dopravu.

Třetina miliardy je suma vskutku vysoká. Jenže pokud nechceme mít město ještě víc ucpané auty, tak se asi nic moc dělat nedá.

Vysoká inflace znamená vyšší náklady dopravního podniku, které musí město kompenzovat.
FOTO: Hradec řeší, jak moc je ochotný dotovat dopravní podnik

V poslední debatě zastupitelů nad hospodařením hradeckého dopravního podniku mě zaujaly dva nápady. Jeden navrhuje rozšíření parkovacího systému, jehož výtěžek by sloužil právě k financování dopravního podniku. Druhý udělat totéž s pokutami za rychlost a jízdu na červenou, které odhalí budovaný inteligentní systém křižovatek. To mi dává smysl.

Uvidíme, co vymyslí budoucí vedení města, které si zvolíme na konci září.