Taky vám schránky přetékají reklamními letáky? Nad mnohými slevami, které obchodníci nabízejí, zůstává logika i rozum stát. Už jsem se přestala rozčilovat nad cenovkami, které končí devadesáti, osmdesáti či padesáti haléři.

Přece jen už každý školák ví, že vám nikdo desetník, dvacetník nebo padesátník nevrátí. Neexistují! Nákup se jednoduše zaokrouhluje směrem nahoru. Jenže obchody se tak snaží nalákat zákazníky tak, aby si prostě zboží se slevou koupili.

A slevy jsou mnohdy opravdu vypečené, i když se to zpravidla tvrdí o koláčích nebo rohlících.

Co si například myslet o nedávné slevě na chleba? Jeden z obchodů totiž nabízel tříprocentní slevu. Původně bochník stál 10,90 po slevě „jen" 10,50 korun.

Sečteno a podtrženo, lidé si z regálů brali chleba jako by jim šlo o život. Jenže ouha, u pokladny stejně jako v předešlé dny platili jedenáct korun. Nula od nuly pošla, ale v obchodě se chleba zbavili.