Páteční nehoda se stala kolem 16. hodiny mezi obcemi Kutřín a Perálec. „Vozidlo VW Golf Cabrio v pravotočivé zatáčce začalo předjíždět dvě auta. Ve stejnou chvíli jelo v protisměru vozidlo Škoda Felicia, které bylo jízdou Golfu také ohroženo. Zřejmě proto, aby řidič vozidla VW zabránil střetu, udělal s vozidlem manévr, vlivem kterého naboural do stromu a přilehlého příkopu," informovala policejní mluvčí Markéta Janovská.

Dva mladíci ve věku 20 a 22 let zemřeli na místě nehody, třetího (21) transportoval do nemocnice vrtulník.

Mladí řidiči s krátkou praxí jsou velmi častými viníky nehod – a bohužel i častými oběťmi. Na jejich riskantní způsob jízdy však často doplácejí i jejich mladí spolujezdci. Vyplývá to ze statistik policie i pojišťoven. Jen za první  pololetí letošního roku zahynulo na českých silnicích 49 lidí ve věku mezi 18 a 24 lety, uvedli dopravní policisté. Prázdniny tuto statistiku zřejmě nezlepší. V červenci narazil ve Svratouchu  opilý 18letý řidič do sloupu, a zabil tak svého 17letého spolujezdce.

Podle nedávného průzkumu pojišťovny Allianz mají mladí řidiči s krátkou praxí na svědomí nejtragičtější nehody. „Nejhorší situace je u mužů do 24 let," uvedl Tomáš Klofát z Allianzu. Stejný problém řeší celá Evropa. „Řidiči s praxí do pěti let zavinili 29 % dopravních nehod, což je suverénně nejvíce ze všech řidičských skupin," uvedl loni Roman Budský z Besipu.

Evropští učitelé autoškol míní, že dnešní mladí řidiči riskují více než předcházející generace. Jako hlavní příčiny spatřují nedostatek povědomí nováčků o následcích nehod, nedostatek zkušeností, používání mobilů za jízdy, užívání drog a alkoholu, klam nesmrtelnosti a popkulturní glorifikaci nebezpečné jízdy.