Střetnutí na železničních přejezdech(kraj, rok, nehod, usmrcených)

Královéhradecký kraj:
• 2009     17           1
• 2010     18           3
• 2011     13           3
• 2012     20          4
• 2013     12          4
• 2014       8           0
• 2015       8           1

Pardubický kraj:
• 2009       12        5
• 2010       17         5
• 2011       11         2
• 2012       10         4
• 2013        7          1
• 2014       10          1
• 2015         9          3

Srážku přežil, i když s těžkými zraněními, shodou okolností jen 24letý řidič. Ostatní tři cestující ve voze – muži ve věku 29, 45 a 65 let byli na místě mrtví. Motorák Regionova mířící z Pardubic do Havlíčkova Brodu po střetu táhl osobní auto ještě 200 metrů. Neštěstí se stalo na železničním přejezdu bez závor, ale se světelnou signalizací.

Celkem vloni na východočeských přejezdech zahynuli čtyři lidé. Poslední obětí byla třiadvacetiletá řidička, která vjela pod vlak taktéž na přejezdu jen se světelnou signalizací, a to v polovině října v Třebechovicích pod Orebem.

Přesto nehod na přejezdech rok ubývá. Například v letech 2010 a 2012 si srážky na přejezdech vyžádaly v regionu vždy po osmi mrtvých.

„Následky střetů jsou však tragické. Loňský průměr počtu nehod, kdy zemřel člověk, je druhý nejvyšší od roku 2003," uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Velký podíl na počtu mrtvých a především zraněných mají střety s kamiony či nákladními auty.

Nejtragičtější byla v tomto ohledu červencová nehoda, kdy Pendolino narazilo ve Studénce do kamionu plně naloženého plechy. Při nehodě tři cestující zemřeli, dvě desítky lidí utrpěly zranění.

Nejvíce nehod s největším počtem mrtvých se však stalo tradičně na přejezdech bez závor se světelnou signalizací, v celém Česku na nich zahynulo 13 lidí.