Řidič dodávky značky Mercedes jedoucí od Prahy k Hradci Králové tady přejel do protisměru, kde se střetl s další dodávkou značky Iveco. Jednou z verzí příčiny nehody je mikrospánek u řidiče mercedesu, který pak následkům zranění podlehl. Nehoda se stala na samotném konci dálnice v místě, kde již mezi pruhy nejsou svodidla.

„Tragédie se vlastně už nestala ani na dálnici, ale na sjezdu z ní, který už je klasickou dvoupruhovou komunikací. Jednou z vyšetřovacích verzí je mikrospánek řidiče nebo jiná zdravotní indispozice," podotkla krajská policejní mluvčí Ivana Ježková.

Policie dálnici v místě nehody po půl sedmé ráno uzavřela a dopravu odklonila přes Opatovice. Opět byla dálnice otevřena v 11 hodin.

Záchranáři zraněného řidiče mercedesu v kritickém stavu přepravili vrtulníkem do fakultní nemocnice, kde při předávání lékařům zemřel. Zbylé zraněné museli záchranáři z aut vyprostit. V ivecu byli těžce zraněni dva lidé, v mercedesu utrpěl jeden člověk zranění těžké a jeden lehké. Více lidí v dodávkách nejelo. Záchranáři na místo nehody vedle vrtulníku vyslali i čtyři záchranářské posádky.

„Zraněný řidič mercedesu byl od počátku v bezvědomí a ihned po vyproštění musel být zasahujícími zdravotníky resuscitován. Po obnovení spontánní srdeční činnosti byl v kritickém stavu letecky transportován do traumacentra ve fakultní nemocnici. Krátce po předání však došlo k opětovné zástavě oběhu a muž svým vážným zraněním podlehl," uvedl mluvčí hradecké záchranky Ivo Novák. Vážná jsou zranění i dalších tří lidí, nikdo ale podle něj není v ohrožení života.

Smrtelné nehody na dálnici D11 jsou vyjímečné. Od roku 2007 se na celé, téměř 90kilometrové trase D11 stalo pouze 15 smrtelných nehod. Například vloni na D11 zemřel jeden jediný člověk, v roce 2014 dva, všechny nehody se staly poblíž Prahy. Úsek D11 od Poděbrad k Hradci je ještě bezpečnější, za devět let se tu staly jen čtyři smrtelné nehody, přičemž poslední před třemi lety.