„Ke srážce došlo v šest hodin a patnáct minut. Šlo o střet osobního vlaku jedoucího z Hradce do Pardubic a osobního vozidla," potvrdil Deníku mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. K nehodě ihned vyrazily složky integrovaného záchranného systému. Patnáct minut po deváté Správa železniční dopravní cesty v místě obnovila omezený provoz.

Nechráněný přejezd

Proč ke srážce na přejezdu, který je bez závor, došlo, není zatím zcela jisté. „Řidiče pravděpodobně oslnilo slunce a jedoucího vlaku si nevšiml," informovala policejní mluvčí Lenka Burýšková. Nehodu policie nyní šetří.

Železniční „havárka" se stala jen malý kousek od tragického neštěstí v dubnu v roce 2003. Na přejezdu tehdy narazil vlak do autobusu městské hromadné dopravy. Vlak zhruba po 200 metrech vykolejil, mnohem hůř ale dopadl autobus, z jehož zadní části nezbylo téměř nic. Na místě zahynul jeho pětačtyřicetiletý řidič a také tři cestující. Do fakultní nemocnice navíc záchranáři převezli další čtyři těžce zraněné osoby. Z více než šedesáti cestujících vlaku byl zraněn jeden pasažér a strojvedoucí. „Přijížděl jsem k železničnímu přejezdu a z levé strany jsem na krátkou vzdálenost spatřil pomalu jedoucí autobus," řekl tehdy strojvedoucí.

Nebezpečná místa

V té době ještě nechráněný železniční přejezd se po neštěstí dočkal vybudování závor. Další nebezpečné hradecké přejezdy však na „šraňky" ještě čekají. Například mnohokrát kritizovaný přejezd ve Farářství a teď také přejezd v Březhradě u Makra.