Zatím je přihlášeno 127 jezdců v kategorii soudobých i historických vozidel. Kromě českých účastníků se diváci mohou těšit také na jezdce z Rakouska, Lucemburska, Slovenska, Slovinska, Černé Hory, Německa a Maďarska.
Na startu letošní Ústecké „21“ však bude chybět Otakar Krámský, jenž je po vážné havárii, při které zničil svou formuli 3000.
Rekord na trati dlouhé 3650 metrů s převýšením 209 metrů drží již dva roky Španěl Ander Vilariňo, který jedenadvaceti zatáčkami prokličkoval za 1:47,76 minuty při průměrné rychlosti více než 120 km/hod.
„Nemyslím si, že by letos někdo traťový rekord překonal. Ve skupině formulí 3000 a skupině vozů E startuje třináct jezdců, žádný ale nedosahuje takových kvalit,“ podotkl ředitel ústeckého Auto klubu Miroslav Urban a pokračoval: „Nedovolím si ani odhadnout, kdo by mohl letos vyhrát.“
V rámci přípravy závodů proběhla úprava tratě na sedmi místech. Bezpečnost při samotném závodu bude zajišťovat několik desítek traťových komisařů a pořadatelů. „Domluvena je také spolupráce s policií a zdravotníky. Celkem se na zajištění závodu podílí sto padesát lidí,“ konstatoval Urban.
Ústecká „21“ začíná již v pátek, kdy se uskuteční přejímka vozidel. V sobotu a v neděli budou vždy od 9 hodin na programu tréninky, jednotlivé závody začnou ve 13.3