Bartoš ovládl královskou divizi III do 4000 ccm a dostal se do čela průběžného pořadí, Musil byl nejlepší mezi slabšími buggynami s obsahem do 1600 ccm. Těm i nadále kraluje Ladislav Hanák, jenž byl třetí. Úřadující evropský šampion Bartoš se v Nové Pace představil v mistrovské pohodě. Vyhrál všechny rozjížďky a jako první projel cílem i ve finále, ve kterém nejlépe odstartoval. Hned na začátku přišel o šanci na výhru zkušený Jaroslav Hošek, který si v rozjížďkách vedl stejně dobře jako Bartoš. Autokrosová legenda však doplatila na kolizi s krajanem a objevem závodu Markem Stloukalem.

“Je to nádhera. Slíbil jsem lidem, že tady vyhraji a jsem rád, že se mi to podařilo splnit,“ radoval se Bartoš v cíli. Trojnásobný mistr Evropy, který útočí na třetí celkový triumf za sebou, se díky první letošní výhře dostal do čela seriálu. Tento fakt ale nepřeceňoval. „Šampionát bude ještě dlouhý a nic není rozhodnuto. Cíle máme ale vysoké,“ uvedl Bartoš, za kterým projeli cílem Němec Stubbe a Martin Švábenský.

Těsně pod stupni vítězů skončil Hošek. Smůlu měl mezi „čtyřlitry“ Roman Kalvoda, který před týdnem vyhrál v německém Seelowě. Jeho buggyně se porouchal v rozjížďkách motor a jeden z favoritů se tak nepředstavil ani v B-finále. Podobně dopadl i dosud vedoucí muž šampionátu Dennis Engel z Německa, jehož snažení také ukončila závada na turbu. V české režii se odjel závod divize IIIA do 1600 ccm, kde se stejně jako mezi silnějšími buggynami postavili do první řady tři Češi. U nich však k žádné kolizi nedošlo, a tak obsadili i stupně vítězů. I zde rozhodl start, který se nejvíce vydařil Musilovi, jehož následovali Vít Nosálek a Hanák. Ve stejném pořadí projeli cílem, i když Hanák dělal vše pro to, aby svůj post vylepšil. Nosálka ale předjet nedokázal a připsal si nejhorší výsledek v sezoně.

Na stupních vítězů chyběli Češi jen v divizi I. Jediný český pravidelný účastník ME s „plechovým“ vozem Ladislav Brožek projel cílem na čtvrtém místě, což je jeho letošní maximum. „Je to škoda, že jsem se nedostal na bednu, ale tohle je pro mě výborný výsledek. Ve třetím či čtvrtém kole mi odešel diferenciál a bál jsem se, že nedojedu,“ řekl Brožek. Z výhry se radoval Rus Alexandr Kvašnin, kterému triumf spadl do klína po velké smůle Tomase Karaie.

Autokrosaři Bartoš a Musil ovládli závod ME v Nové Pace

Čeští reprezentanti Petr Bartoš a Ondřej Musil vyhráli hlavní kategorie pátého závodu autokrosového evropského šampionátu v Nové Pace. Bartoš ovládl královskou divizi III do 4000 ccm a dostal se do čela průběžného pořadí, Musil byl nejlepší mezi slabšími buggynami s obsahem do 1600 ccm. Těm i nadále kraluje Ladislav Hanák, jenž byl dnes třetí.

Úřadující evropský šampion Bartoš se v Nové Pace představil v mistrovské pohodě. Vyhrál všechny rozjížďky a jako první projel cílem i ve finále, ve kterém nejlépe odstartoval. Hned na začátku přišel o šanci na výhru zkušený Jaroslav Hošek, který si v rozjížďkách vedl stejně dobře jako Bartoš. Autokrosová legenda však doplatila na kolizi s krajanem a objevem závodu Markem Stloukalem.

 

V české režii se odjel závod divize IIIA do 1600 ccm, kde se stejně jako mezi silnějšími buggynami postavili do první řady tři Češi. U nich však k žádné kolizi nedošlo, a tak obsadili i stupně vítězů. I zde rozhodl start, který se nejvíce vydařil Musilovi, jehož následovali Vít Nosálek a Hanák. Ve stejném pořadí projeli cílem, i když Hanák dělal vše pro to, aby svůj post vylepšil. Nosálka ale předjet nedokázal a připsal si nejhorší výsledek v sezoně.

"Je to nepopsatelný pocit. Čekal jsem na to čtyři roky a teď si to budu užívat," radoval se Musil, který již v Nové Pace vyhrál v rámci českého mistrovství. Při ME byl nejlépe třetí v roce 2005. Dnešní výsledek ho překvapil. "Minule v Německu nám odešel ostrý motor a momentálně jedeme s tréninkovým. V rozjížďkách se mi ale dařilo, ve finále mi vyšel start a pak už jsem si to jen hlídal," řekl Musil České televizi.

Na stupních vítězů chyběli Češi jen v divizi I. Jediný český pravidelný účastník ME s "plechovým" vozem Ladislav Brožek projel cílem na čtvrtém místě, což je jeho letošní maximum. "Je to škoda, že jsem se nedostal na bednu, ale tohle je pro mě výborný výsledek. Ve třetím čtvrtém kole mi odešel diferenciál a bál jsem se, že nedojedu," řekl Brožek.

Z výhry se radoval Rus Alexandr Kvašnin, kterému druhý letošní triumf spadl do klína po velké smůle Tomase Karaie. Maďar odjel celé finále suverénně na prvním místě, ale v poslední zatáčce se jeho mitsubishi vinou technických problémů přetočilo a Karai se zastavil pár metrů před cílovou metou. Po chvilce sice dokázal zařadit zpátečku a projel cílem, Kvašnin i Lotyš Aurelius Simaška jej však stihli předjet.

Evropský šampionát bude pokračovat 22. července v německém Matschenbergu. V srpnu se přední autokrosaři představí v Přerově.

Výsledky:

Divize III do 4000 ccm: 1. P. Bartoš (ČR/Ford) 4:37,13, 2. Stubbe (Něm./EB FQS) 4:38,54, 3. Švábenský (ČR/PRX V6) 4:46,63, 4. Hošek (ČR/Audi) 4:49,58, 5. Van Rosmalen (Niz./Ford) 4:50,52, 6. Kotval (ČR/Ford) 4:57,11, 7. Vaculík (ČR/Nissan) 5:07,74, 8. Smrž (ČR/Ford), 9. Stloukal (ČR/PRX V6), 10. Štětina (ČR/Audi).

Divize III do 1600 ccm: 1. Musil (ČR/Suzuki) 4:42,89, 2. Nosálek (ČR/Kawasaki) 4:44,64, 3. Hanák (ČR/VW) 4:45,44, 4. Lagodny (Luc./Peters autos.) 4:47,45, 5. Korn (Něm./VW Büchl) 4:51,95, 6. Waldschmidt (Niz./Büchl EB) 4:52,45, 7. Švestka (ČR/Škoda) 4:53,71, 9. Svoboda (ČR/VW) 5:02,83.

Divize I: 1. A. Kvašnin (Rus./Renault Clio) 5:11,55, 2. Simaška (Lot./Mitsubishi Lancer) 5:13,10, 3. Karai (Maď./Mitsubishi Lancer) 5:17,15, 4. Brožek (ČR/Ford Focus) 5:19,57, 5. Jervandian (Rus./VW Polo) 5:19,68, 6. Pleskovas (Lot./Ford Puma) 5:46,17, …14. Hovorka (ČR/Ford Puma), 15. J. Bartoš (ČR/Škoda Fabia), 17. Chott (ČR/VW Polo).

Průběžné pořadí ME:

Divize IIIdo 4000 ccm: 1. Bartoš 77, 2. Stubbe 69, 3. Engel (Něm./Engel BB) 68, 4. Hošek 56, 5. Štětina 48, 6. Kalvoda (ČR/Ford) 47.

Divize III do 1600 ccm: 1. Hanák 92, 2. Musil 74, 3. Nosálek 64, …5. Svoboda 52, 7. Švestka 49.

Divize I: 1. Neujokaitis (Lot./VW Polo) 75, 2. A. Kvašnin 70, 3. Pleskovas 66, …10. Brožek 27.

Robert Tesař