Lepší společný závěr projektu s technikou DTM si Michal Matějovský ani celý Bohemia Racing Team přát už ani nemohli. Královéhradecký pilot v rámci Podzimní ceny Masarykova okruhu totiž po vítězné kvalifikaci vyhrál také oba víkendové sprinty.

V kvalifikaci Michal Matějovský zaznamenal nejrychlejší čas v hodnotě jedna minuta a 55,671 sekundy, což znamená průměrnou rychlost přes 168 kilometrů v hodině! Navíc tak opět posunul své brněnské maximum a znamenalo to logicky i pole position na startovním roštu. Sobotní půlhodinový sprint startoval ještě na mokru, a i když už nepršelo, na obutí slicků se v týmu nemyslelo.

„Je fakt, že tak poslední tři kola už byla stopa vyježděná a hladké gumy by se daly použít, ale nemělo smysl riskovat. Při častém předjíždění jsem ze suché stopy musel často vyjíždět a znamenalo by to zbytečné riziko," okomentoval první vítězný sprint Matějovský.

Rychlostní maximum bylo na vlhké trati o poznání nižší a nejlepší kolo zajel královéhradecký jezdec v čase téměř dvě minuty a deset sekund. I se dvěma průjezdy boxovou uličkou přesto dokázal zvítězit a za nejdůležitější považoval právě průběh závodu bez incidentů či případných karambolů.

Nedělní odpolední závod se jel na suchu. Matějovský si tak mohl sobotní opatrnost vynahradit skutečně spanilou jízdou a beze zbytku si užíval obrovský výkon stroje, jeho špičkové aerodynamické možnosti a neskutečný účinek keramických brzd. „Dva povinné průjezdy boxy jsme absolvovali podle plánu, ale náskok jsem pořád měl slušný, tak jsme zpomalení absolvovali ještě několikrát. Možná i jako show pro diváky na rozloučenou. Každopádně jsem si tak mohl o to víc užít předjíždění soupeřů a nádherné chování auta při jízdě na hraně," líčil nadšeně jezdec.

Dvouletý projekt seznamování s technologií DTM tady pro Matějovského skončil skvěle. „Musím znovu zopakovat, že jsem vděčný týmu za perfektní spolupráci a pomoc. Všem, kdo mi tuhle šanci dali, chci vyslovit to nejpokornější poděkování. Sžít se s takovým autem nebylo jednoduché, ale snad se mi to povedlo. Zase jsem se prostě o kousek posunul a jsou tam dva principy. Jednak teď  můžu řídit jakékoli hodně silné auto a nebude mi dělat problémy se s ním rychle seznámit. No a každý stroj nižší kategorie mi teď s návyky z DTM dovolí, abych z něj dostal skutečné maximum," dodal Michal Matějovský, o němž se ví, že za dva týdny ve Španělsku osedlá pro změnu opět závodní truck, jehož ovládání logicky z jezdeckého hlediska představuje skutečně diametrálně odlišný styl.

„Nebudeme zastírat, že takové zakončení sezony a sprintového mistrovství republiky pro nás bylo velice příjemné. Michalovo pole position a dvě vítězství jsou hezkou tečkou za sezonou i jeho výborným vysvědčením za práci s technikou," okomentoval brněnský víkend manažer BRT Petr Najman.

„Termínové kolize Michala i Tomáše Kostky nedovolily, abychom odjeli všechny závody, ale ty, kterých jsme se účastnili, jsme vždy ozdobili dvojitým vítězstvím. Michal se po tomhle víkendu v celkovém bodování sprintů posunul hodně nahoru. Takže pozitivní hodnocení ve všem všudy," uzavřel závěrečný podnik Petr Najman.