O nadcházejícím víkendu se na Autodromu v Mostě uskuteční jubilejní dvacátý ročník závodu mistrovství Evropy tahačů. Na startu nebude chybět královéhradecký jezdec Michal Matějovský, jehož čeká s vozem Buggyra premiéra mezi trucky.

„Chtěl bych bodovat, což znamená skončit do desátého místa," přeje si před svou premiérou Michal Matějovský, jenž navazuje na rodinnou tradici. Jeho otec Stanislav patřil k předním truckerům a v roce 2001 získal titul mistra Evropy. „Cítím se dobře, jsem pozitivně naladěn. Zisk bodů je reálný, doufám, že vše dopadne dobře," řekl před odjezdem do severních  Čech šestadvacetiletý závodník.

S novou technikou jste měl možnost se seznámit během testování. Co vás nejvíce překvapilo?
Určitou představu o fungování závodního speciálu jsem měl, ale chyběly mně  zkušenosti, i když jsem v minulosti vyzkoušel jízdu s tatrou a loni na podzim i s renaultem. Ve srovnání s „plechovými" auty se tahač chová jinak. Vzhledem k hmotnosti vozu musím zvládnout úplně nový styl jízdy i brzdění, což souvisí s dokonalým odladěním brzdového systému. Jde o zvyk, postupem doby jsem se svými časy přibližoval k předním jezdcům.

S čím jste se nejvíc potýkal?
Určitě jsou pro mě největším problémem mimořádně citlivé brzdy. Technika jízdy, nájezdy i výjezdy ze zatáček, to vše je v pořádku, ale k brzdám nemám důvěru. (smích)

V rámci přípravy na Most jste s týmem strávil rovněž závodní víkend na Nürburgringu…
Jsem rád, že jsem mohl nasát atmosféru závodů a seznámit se s prací týmu. Hlavním důvodem bylo nahlédnout do zákulisí, na koordinaci práce týmu, souhry Davida Vršeckého s týmovými inženýry. Je to stejné jako v jiných špičkových týmech, ve kterých jsem v minulosti působil. Jenom technika je jiná, větší.

Určitě vám během testů přišly vhod rady dvojnásobného mistra Evropy Davida Vršeckého, týmového kolegy ve stáji Buggyra, že?
Jeho rady jsou k nezaplacení. Díky telemetrickým údajům mně přesně řekl, co mám zlepšit či změnit. Díky jemu jsem dosahoval lepších časů a poznával vůz. Na konzultace s Davidem a týmovými inženýry spoléhám i ve fázi dolaďování. Ve středu jsme na letišti v Panenském Týnci zkontrolovali, zda vše funguje jak má. Vyzkoušel jsem si rovněž letmé starty a už se těším do Mostu.

Mostecký okruh důvěrně znáte. V čem je specifický? Co bude nejdůležitější u vyladění vozu?
Jak jsem řekl, největší důraz bude kladen na brzdy. Nastavení podvozku nebude hrát až tak markantní roli.

A co počasí?
To je horší. (smích) Předpověď počasí není moc dobrá, má pršet. Pro mě by to byla další premiéra, na mokré trati jsem s truckem ještě nejel. Mám proto smíšené pocity, raději mám sucho. Co se dá dělat, uvidíme, jak vše dopadne.

Váš start okoření i sázka. Pokud se umístíte do osmého místa v kvalifikaci, tak váš otec stráví závodní víkend ve speciálním africkém obleku. Má ho již připravený?
Oblek šitý na míru již má nachystaný v autě. Táta nezkazí žádnou legraci, spolu s celým týmem uděláme vše pro to, aby se představil v plné parádě celému depu. (smích)

Na startu závodu evropského šampionátu tahačů se na mosteckém autodromu představí také bílý vůz Buggyra.