Vše je potvrzeno. I v letošním roce bude Bohemia Racing Team účastníkem sprintových závodů v rámci Mezinárodního mistrovství ČR v závodech automobilů na okruzích. Jeho barvy bude hájit zkušený královéhradecký pilot Michal Matějovský, jehož cílem pro letošní rok je získat co nejvíce zkušeností s vozem DTM a umístit se na špici v celkovém hodnocení.
Šampionát odstartuje na přelomu dubna a května při Jarní ceně Masarykova okruhu v Brně a právě tam se konalo první společné testování. „Na bližší seznámení s technikou DTM se nesmírně těším a rozhodně si to užiju. S takovým speciálem jsem ještě nejel,“ uvedl před testem pětadvacetiletý Michal Matějovský.
Dlouhá spolupráce
Jezdec za sebou má skoro všechny kategorie okruhového závodění a jezdil vlastně odmala. Začal na motokárách a získal na nich i první mistrovský titul. Po přestupu do velkého motorsportu postupně sedlal pohárový pick-up, octavii i BMW 1. Tři sezony jezdil SEAT Leon Eurocup. Testoval ovšem i truck anebo silný stroj specifikace GT. Odjel i podnik světového šampionátu cestovních vozů WTCC. Loňskou sezonu završil mistrovským titulem v Divizi 4 do dvou litrů. Letos v lednu už se seatem stihl získat stříbrnou příčku ve své kategorii ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Dubaji.
„Spolupráci s naším týmem Michal zahájil už před mnoha lety, když u nás začínal v Česká pojišťovna - Škoda Octavia cupu a od té doby spolupráce trvá. Se seatem v Eurocupu po celou dobu závodil u týmu Sunred - BRT,“ vysvětlil manažer BRT Petr Najman.
Celý den se pak Michal seznamoval s vozem Audi A4 DTM a podle všeho se velice rychle učil. „Pochopitelně předcházelo povídání s inženýry. Hodně mi v úvodu testu pomohl svými zkušenostmi také jezdec GP 2 Josef Král, pak už jsem jenom jezdil a jezdil. Je to fascinující technologie. Asi jako všechny ostatní, kdo v détéemku seděli poprvé, mě nejvíc překvapily brzdy, které po zahřátí nabízejí obrovský výkon a účinnost. Rychlost, akceleraci a skvělou aerodynamiku u toho auta člověk nějak automaticky očekává. Ale přetížení několika gé při prudkém brzdění, to se nedá vylíčit, to se musí zažít,“ přiznal Matějovský po skončení testů.
Obrovské přetížení
„Odkroužil jsem v Brně desítky a desítky kol. Upřímně řečeno, bylo to náročné i na fyzičku, protože člověk musí čelit tomu obrovskému přetížení. Na nějaké pilování časů jsme dneska zatím moc nehráli, hlavně jsem se učil a zvykal si na ty brzdy. Spolupráce s týmem byla tradičně skvělá, léta se známe a perfektně si rozumíme. Bylo to zkrátka super a chci za to všem moc poděkovat,“ dodal královéhradecký jezdec.
„Zimní přestávku jsme jako obvykle věnovali repasi a důkladné přípravě techniky, a dnes se při té porci skutečně stovek kilometrů naplno projevilo, že auto je ve výborné kondici. V téhle chvíli jsme na sezonu dobře připraveni a všichni se na ni těšíme,“ doplnil ještě manažer BRT Petr Najman.