Ve svém premiérovém startu v mistrovství Evropy tahačů na okruhu Red Bull Ring jezdec týmu Buggyra Racing Jiří Forman, hájící barvy královéhradecké společnosti Československý motorsport, se postaral o zápis do historie. Ještě nikdy během uplynulých třiceti let totiž absolutní nováček tak výrazným způsobem neproháněl úřadujícího mistra. Dvaadvacetiletý bývalý motokárista, který za volantem Buggyry nahradil dvojnásobného mistra Evropy Davida Vršeckého, získal čtrnáct bodů, stejně jako maďarský šampion 
Norbert Kiss.

„Úvod byl z říše snů, ale zůstávám nohama na zemi. Povedlo se mně získat nějaké body a v neděli jsme vyhráli týmovou soutěž. Jsem nadšený, ale na druhou stranu musím trochu uklidnit počáteční nadšení. Pořád platí to, co jsem řekl před startem sezony, že se chci učit a stále se zlepšovat. Nesmím zapomenout, že každý závod začíná od nuly," řekl v úvodu rozhovoru nováček mezi evropskými truckery.

Přechod z motokár na tahače proběhl bez problémů? Neměl jste obavy z takového skoku?
Obavy jsem neměl, spíš bych to nazval respektem 
k závodům tahačů. Samozřejmě, před prvním startem jsem byl nervózní, ale jakmile jsem odstartoval, tak jsem se trochu uklidnil. Skok z motokár k tahačům je pochopitelně velký, navíc je umocněný zájmem médií a velkým počtem diváků, kteří na okruh přijdou a jsou ze závodů nadšení. Byl jsem překvapený z vynikající atmosféry a zájmem desetitisíců diváků.

Změnit volant motokáry za tahač není jednoduché. V čem spočívají největší rozdíly?
Rozdíly jsou úplně 
ve všem. Samozřejmě se 
s truckem sžívám a budu sžívat celou sezonu. Neřekl bych, že se vyskytly nějaké krizové okamžiky. Nějaké věci jsem se za pomoci týmu rychle naučil. Chyby se zatím vyskytují všude, ale snažím se je odstraňovat.

Určitě máte dostatek rad 
od týmového kolegy Adama Lacka a šéfkonstruktéra Davida Vršeckého.
To je velké štěstí, že se mám od koho učit. Snažím se poslušně poslouchat jejich cenné rady. Pro mě je důležité, abych dokázal co nejvíce zrychlit a vrátil týmu důvěru, kterou jsem dostal. Snažím se dělat maximum, abych co nejrychleji odstranil nedostatky a byl co nejrychlejší.

Jaký je to pocit nahradit 
v týmu legendárního Davida Vršeckého a usednout místo něj za volant Buggyry?
Na jednu stranu to je skvělý pocit, na druhou pocit ohromné zodpovědnosti a tlaku, které člověk cítí. Mám obrovskou radost z toho, že Buggyra si mně vybrala jako náhradu za Davida. Je jasné, že David je v mnoha směrech nenahraditelný a je truckovou 
legendou. Jsem rád, že se od něj mohu učit. Doufám, že dokážu naplnit očekávání týmu a budu se zlepšovat.

Po premiéře v Rakousku vás čeká dalších osm vyhlášených evropských okruhů. Kam se těšíte nejvíc?
Abych řekl pravdu, tak se těším na všechny okruhy a jednotlivé závody. (smích) Vše bude pro mě nové a zajímavé. Prioritním podnikem bude závod na mosteckém autodromu před domácími fanoušky. Kromě Mostu jsem na žádném jiném okruhu nejel, ale nemám žádný velký respekt či obavu. Určitě atraktivní bude německý Nürburgring, kde se tradičně schází 
rekordní počet diváků.

O nadcházejícím víkendu vás čeká závod v italském Misanu a tep vám určitě stoupá…
Moc se těším. Pauza 
od úvodního podniku, který se konal první květnový víkend, byla poměrně dlouhá a už se nemohu dočkat toho až usednu za volant a budu závodit.

A cíl? Pokusíte se ještě vylepšit bodový zisk z úvodního podniku?
To neříkám. Musím být realistou. Zatím ještě nejsem úplně v pozici, abych řešil případný bodový zisk. Musím se hlavně sžít 
s autem. Když se mně povede zrychlit a naučit nějaké další věci, tak budu 
naprosto spokojený.