Královéhradecký jezdec, hájící barvy britské stáje Super Nova, si vedl nadmíru zdatně, když zajel šestý nejlepší čas. První testovací den se 19letému pilotovi příliš nevydařil. Příčinou byla nevyhovující anatomická vložka sedačky.

„Obrovské boční tlaky a přetížení při akceleraci i brždění vyžadují, aby odlitek dokonale seděl. Jenomže právě to nefungovalo. Špatně jsem viděl ven, nemluvě o tom, že mě skoro dusily bezpečnostní pásy. Ztratili jsme tím skoro celý první den,“ sdělil Josef Král, jenž druhý den dokonale využil nové sedačky i výborně nastaveného vozu. „V dopolední seanci jsem ještě skončil jedenáctý, ale povedlo se nám přesně trefit nastavení auta. Výsledkem byl odpolední šestý nejrychlejší čas,“ líčil jezdec.

O kvalitní konkurenci svědčí fakt, že v odpoledních zkušebních jízdách se do jediné sekundy vešlo hned sedmnáct pilotů! Nejrychlejší byl Brit Oliver Turvey, za nímž šestý Král zaostal o čtyři desetiny sekundy. Český talent za sebou nechal favority Vietorise, Rossiho, Ericssona, ale i svého týmového kolegu Jakese, jenž triumfoval v dopoledních jízdách.

Královéhradecký pilot se musel vypořádat i s několika problémy. „Monopost v hlavní sérii GP2 je trochu odlišný od toho, s nímž se jezdí asijská série této kategorie. Motor točí vyšší otáčky, výkon dosahuje hodnoty 680 koní a monopost má vlivem odlišné aerodynamiky i vyšší přítlak. A je fakt, že auto pěkně sedí na trati, pokud se aerodynamické vlastnosti využívají,“ uvedl Josef Král, jenž francouzský okruh vůbec neznal. „Musel jsem se ho naučit a upřímně řečeno mi moc nesedí. S výsledkem jsem spokojený,“ uzavřel. (dr)