„Nemusíme vyhrát všechny závody, v silné konkurenci a rozdělené podpoře od škodovky to bude jistě složitější, ale naším jasným cílem je zisk titulu. Chceme se o něj porvat,“ hřímá Jan Kopecký. „Vyhrát Valašku by byl skvělý start do sezony,“ potvrzuje 39letý závodník, který ale loni na této soutěži dojel druhý.

V zimě po šesti letech skončil v roli pilota Škody Motorsport, kdy v jeho barvách posbíral nejen téměř všechny tuzemské tituly, ale stal se i mistrem světa v kategorii WRC2, evropským šampionem a ovládl i asijsko-pacifický seriál.

Marek Stromský.
Žokej Stromský myslel na konec, ale nekoná se

„Na domácích tratích žádný ústup ze slávy neplánujeme. I když bez tovární podpory již máme méně prostředků, za úkol jsme si dali sehnat takový objem financí, abychom byli maximálně profesionálně připraveni na všechny závody. Budeme ale méně testovat,“ přiznává jednu ze změn Kopecký, který první testy absolvoval z kraje roku se škodovkou v Rakousku na ledu a kolech s hroty a nyní něco málo okolo svého současného technického zázemí - v Kostelci nad Orlicí. „Poslední krátký asi čtyřicetikilometrový test máme v plánu pár dnů před startem Valašky. Zkušeností s vozem mám ale spoustu, do tempa se dostanu během pár kilometrů,“ dodal rodák z Opočna.

V nové sezoně, stejně jako dalších sedm posádek, bude využívat podpory škodovky prostřednictvím dealerských týmů. Kopecký se dohodl na spolupráci s Agrotec group. „Je to pro nás velká změna, ale i tak obrovská podpora škodovky zůstává. Navíc tento a příští rok budu dál testovacím a vývojovým pilotem továrního týmu,“ potvrdil úřadující český vicemistr, který se nové konkurence rozhodně nebojí.

Vedle Václava Pecha, jenž opět bude sedlat Ford Focus WRC, přibude dalších několik jezdců s kvalitní technikou. „Je to výborná šance pro všechny, talentované piloty, ale i fanoušky vidět top auta se špičkovými jezdci,“ cítí Kopecký, jenž z řady dealerských týmů cítí největší konkurenci v dalších dvou pilotech. „Jednoznačně se musí počítat s Filipem Marešem, zrychlovat bude jistě i Honza Černý. U ostatních těžko říci, zrychlovat budou jistě i mladíci. Určitě může někdo příjemně překvapit, je to sport, do kterého promlouvá i technika. Čeká nás napínavá sezona, kde může mít i pět posádek na titul,“ vnímá špičkový pilot.

Zápasník MMA Attila Végh a mentální kouč Radek Šefčík v době, kdy slovenský obr porazil Karlose Vémolu. Utkají se podruhé?
Kouč Šefčík: Muchová už má myšlení vítěze. Végh není výzvám Vémoly nakloněn

Na Valašsko přitom i Kopeckého tým odjede kvůli epidemiologickým opatřením s omezeným počtem – pěti mechaniků a posádky. „Když bude potřeba, tak jsme s Honzou připravení navléct montérky, nandat rukavice a zalézt s kluky pod auto,“ potvrzuje úspěšný pilot, jemuž budou hodně chybět diváci.

„Česká fanouškovská základna patří k nejlepším na světě, ale musím poprosit příznivce, aby nás v této situaci podporovali jen přes sociální sítě a média. Věřím, že když se budeme chovat zodpovědně, tak situace se zlepší a v některých dalších soutěžích se konečně potkáme na trati,“ už se těší Kopecký, jenž by se měl objevit ve všech sedmi podnicích seriálu MČR v rallye. První etapa se na Valašce jede v sobotu.